Vilka dressyrprogram föredrar ni?

Sv: Vilka dressyrprogram föredrar ni?

Ja det förstår jag absolut, jag tycker mest det känns lite roligare än övriga program just för att de flesta annars slutar likadant.
Jag försöker ändå rida på när jag avslutar i trav på medellinjen, inte upp till mellantrav kanske men det är enklare att hålla
en rak linje med lite tempo.
Annars tycker jag inte alls om C2, inte C1 heller. Men jag har fått en 8a på en mellantrav, antar att det var när det hette LA:5,
på min totalt gångartslösa ponny, just för att det inte syns på samma sätt.

Näe, jag måste sluta skriva, gud vad jag är trött och förvirrad, jag är helt med på vad ni menar iaf! :D

Ja det förstår jag absolut, jag tycker mest det känns lite roligare än övriga program just för att de flesta annars slutar likadant.
Jag försöker ändå rida på när jag avslutar i trav på medellinjen, inte upp till mellantrav kanske men det är enklare att hålla
en rak linje med lite tempo.
Annars tycker jag inte alls om C2, inte C1 heller. Men jag har fått en 8a på en mellantrav, antar att det var när det hette LA:5,
på min totalt gångartslösa ponny, just för att det inte syns på samma sätt.

Näe, jag måste sluta skriva, gud vad jag är trött och förvirrad, jag är helt med på vad ni menar iaf! :D

Jag gillar slutet på LA4, halt ryggning och galopp mot domaren, inte för att dett är enkelt men det skiljer sig ju i alla fall från övriga program. Att gasa på lite vid uppridnignen i vanliga program gör jag också men då ska det ju inte bedömas som mellantrav så det är en annan sak.

Håller med haha speciellt det där med att domaren har ju redan sett de två tidigare försöken så den kan nog räkna ut ungefär hur det ser ut på medellinjen... ;) Det enda som är bra med den är att jag skulle ha väldigt svårt att komma enda fram till G på min pålle som gärna lägger i bromsen när man närmar sig X på slutet. När det är mellantrav så får man extra skjuts iallafall liiite närmre G än vad jag hade gjort annars....haha

Jag tänker inte påstå att jag gillar slutet på LA:4, men det är iaf annorlunda! :) Fast vad som där man får avsluta med trav är min melodi för tillfället... :angel:

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 874
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023