Så klart, men gäller det även vid en akut operation? Kroppen hinner väl inte ens fatta under läkningens gång att man slutat röka.Inte så konstigt, kroppen läker bättre och det är mindre risk för komplikationer om man inte röker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så klart, men gäller det även vid en akut operation? Kroppen hinner väl inte ens fatta under läkningens gång att man slutat röka.Inte så konstigt, kroppen läker bättre och det är mindre risk för komplikationer om man inte röker.
Så klart, men gäller det även vid en akut operation? Kroppen hinner väl inte ens fatta under läkningens gång att man slutat röka.
Sluta röka för att få sin fot gipsad?
Ibland undrar man ju hur verklighetsfrånvänd en läkare får vaJag gick till en läkare som hävdade att utmattning var ett modernt påhitt och det var på grund av att alla lata ungdomar växt upp nu och orkar inte jobba.
Tack så mycket.Jag hittade https://ki.se/kind/konferensen-fokus-pa-autism-2016-sands-pa-kunskapskanalen Forskaren heter alltså Dr Judith Gould
För du vill inte att jag hellre koncentrerar mig på det du säger än på ditt ansikte.En vän till mig fick en skarp tillsägelse av sin läkare. ”Jag vill att du ser mig i ögonen när vi pratar så jag vet att du förstått vad det är jag säger.”
Min vän bytte läkare.
Den aktuelle läkaren stötte jag aldrig på sam patient, detta var för ca 25 år sedan. Däremot låg jag på gyn efter stor bukoperation) hysterektomi o inom något dygn rök äggstockarna också. Fick veta att patienter som rökte kom igång inom ett dygn o fick mindre komplikationer än ickerökare. Mindre smärtlindring behövdes också. Redan då fick man gå en bit från sjukhuset för att få röka.Ja, jag ser absolut inget konstigt med det. Jag hade också rekommenderat en patient med fraktur att sluta röka, oavsett om hen genomgått op eller inte. Som jag skrev till mandalaki finns det ju även andra komplikationer till frakturer och speciellt gipsade ben, som kan tillstöta där rökning inte hjälper till heller.
Men dumma doktorer som bryr sig om sina patienters återhämtning!
Tja, 12 mil enkel väg till nästa VC, utan direkt fungerande busstrafik skulle det innebära för mig. Och då finns det de som bor på ¨andra sidan¨ som har 10 mil till.Hur menar du? Vi har ju fritt vårdval i Sverige?
Tror du missade poängen i mitt inlägg....Fast vissa saker kan ofta minskas om man blir av med en övervikt. T.ex. smärta i knän, höfter osv. Så det rådet kan ju vara ett korrekt råd att ge. Men jag tror att det rådet ges mot det mesta på ren rutin. Precis som att en småbarnsmamma ofta får rådet att stressa mindre. Jo tack, jag vet. Men hur tusan ska jag lyckas med det?
För du vill inte att jag hellre koncentrerar mig på det du säger än på ditt ansikte.
Och sen var det detdär med autism... som gör att du inte kan avgöra om jag förstått genom att titta på mina ögon.
Hm, jag ska nu alltså vänta på att få åka in med brutet ben och få det förklarat att det beror på min Crohns?
Helt rubbat alltså
Jag har kronisk migrän och fick tipset att det går över om jag blir gravid. Personen garanterade nio helt migränfria månader! Att det sen kommer tillbaka efteråt var tydligen inte så noga...?
Det är sååå himla vanligt.Tappade hakan när jag fick veta.
Helt fel person att arbeta med autism
Ja, jag ser absolut inget konstigt med det. Jag hade också rekommenderat en patient med fraktur att sluta röka, oavsett om hen genomgått op eller inte. Som jag skrev till mandalaki finns det ju även andra komplikationer till frakturer och speciellt gipsade ben, som kan tillstöta där rökning inte hjälper till heller.
Men dumma doktorer som bryr sig om sina patienters återhämtning!
Såklart att det finns rötägg inom läkarkåren, men alltså, de har ju aldrig tillräckligt med tid heller för att ens kunna göra ett vettigt jobb, iaf inom primärvården. 15 min hade de på sig på min gamla arbetsplats att försöka klura ut vad patienten hade för problem och sen kunna göra en vettig åtgärd. Bilbesiktning får ta längre tid...Nej, men dumma doktorer som inte förklarar varför rökstopp är så viktigt.
Nej, men dumma doktorer som inte förklarar varför rökstopp är så viktigt.