F
Filippan
Sv: Vilka bett `?
Jaja, Jenny
Jag ska variera nu. Mellan det raka och stången
Jaja, Jenny
Jag ska variera nu. Mellan det raka och stången
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yeahnny skrev:Fast det allra bästa är att byta bett hela tiden!
Tänk på att när ni köper gummi/äppelbett att de oftast är tjockare längst ut och därför kan inte hästen bita ihop.Molvi skrev:jag tänkte man skulle kuna testa ett gummibet
med smak av morrot/äpple/mint eller vad det är ?!.
men min kompis häst bet sönder sitt efter ett tag.
men det hade funkat väldigt bra, innan hon vet av det då :smirk: haha
Svíþjóð skrev:Tänk på att när ni köper gummi/äppelbett att de oftast är tjockare längst ut och därför kan inte hästen bita ihop.
Fast visst finns det tunna också
Hoppas ni fattar vad jag menar, det blev lite vimsigt
Du kan ju börja prova hackamoret i en paddock eller annan inhängad så du vet hur h'n fungerar på det.Molvi skrev::smirk:
okej, gud va härligt
skulel vilja testa hacamorr men våhar inte :smirk:
haha.. :P
Filippan skrev:Det bästa är att variera bett så mycket som möjligt, så det "sliter" olika i munnen på hästen.
Svíþjóð skrev:Du kan ju börja prova hackamoret i en paddock eller annan inhängad så du vet hur h'n fungerar på det.
Molvi skrev:aa menm an kan ju inte ha massa okliak och byta varje dag, eller ? :smirk:
TonicWater skrev:varför skulle man inte kunna ha det? På min medryttarhäst växlar jag mellan 3 olika bett.
Varför inte?Molvi skrev:aa menm an kan ju inte ha massa okliak och byta varje dag, eller ?
Molvi skrev:Vilka bett använder ni på era islandshästar ?
berätta gärna varför ni just använder detta
bettet !
behöver tips.
har en häst som är väldigt pigg, stark, hård, och drar ner huvudet
när man ska bryta av.
just nu har jag ett vanligt 3-delat vilket funkar helt okej.
men har ni tips på något annat bett som oxå skulle
kunna funka på min polle ?
berätat gärna om vilket ni har =P
/c
Filippan skrev:Det bästa är att variera bett så mycket som möjligt, så det "sliter" olika i munnen på hästen.
Molvi skrev:aa jag skulle kunan gör det i för sej !
Poplan skrev:Det är jätte bra att variera bett, precis som man ska variera med sadlar men det är ju bra att alltid ha ett bett man kan gå tillbaka till
lixom, grundbett typ
TonicWater skrev:På min medryttarhäst växlar jag mellan 3 olika bett.
Molvi skrev:men sadlar ska man variera på det med ?
jag har precis köpt en ny sadel som sitter som smoort
på min polle, behöver jag varie endå, när man rider babacka och sådär i bland. sedan hatr jag en hoppsadel oxå men den använder jag ju bara då coh då.
för en sadel eju inet så lätt att han många av jag har baar 2 och det räker gott och väll för mej, eller vad menar du med varie på sadlar ?