Vilka benskydd vid hoppning??

Sv: Vilka benskydd vid hoppning??

Nej, jag menade att jag håller med dej :P haha, ursäkta om jag framförde mitt svar dåligt :D

Ha ha ja okej, jag va nog lite trött med när jag läste o missuppfattade :D

jag har mina älskade cross country från eskadron senskydd fram + bak

*kl*

Jag använder sådana skydd när jag tränar terräng, har däremot vanliga senskydd till hoppning. Skulle också (liksom andra) rekommendera dig att använda senskydd till hoppningen, hästar är inte porslin... :angel:
Det är kanske bäst att linda in hästen i bubbelplast också ifall den skulle gå omkull? :D Nä, jag bara skojjar ;) Vi är alla rädda om (och pjåskar med) våra älsklingar :p

Jag använder senskydd fram och strykkappor bak. Ska man ha bakbensvarianten av senskydd ska man tänka på att inte spänna dem för hårt. Då lyfter hästen benen högre pga obehag och effekten blir densamma som vid barrering

Jag skulle satsa på senskydd. De är ju liksom gjoda för hoppning och speciellt för att skydda de ömtåliga senorna!

Jag använder senskydd fram och strykkappor bak. Ska man ha bakbensvarianten av senskydd ska man tänka på att inte spänna dem för hårt. Då lyfter hästen benen högre pga obehag och effekten blir densamma som vid barrering

Nja nu är du nog lite fel ute va, iaf om det är teknikskydd du pratar om. Att hästen lyfter benen högre har inget med barrering att göra. är ju endast pga ovana eller obehag den gör det,hur får du det till barrering?! Löst sittande skydd är inget jag skulle rekommendera:crazy: Inte vid någon typ av ridning!

Teknikskydd däremot KAN förbättra hästens teknik i och med skyddets placering. Så som skydden är utformade är tanken att hästen ska trampa under sig mer med bak, använda ryggen mer och på så sätt hoppa bättre. Dock inget som alla hästar fungerar på och definitivt ingenting att rekommendera om man bara rider lägre klasser. Används skydden för frekvent är risken överhängande att hästen får träningsvärk eller blir överansträngd i ryggmuskulaturen. 140 klasser och uppåt...där kan teknikskydd ge effekt!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
568
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023