För Aysu är det mest godis som uppskattas. Torrfoder är fantastiskt gott i alla tänkbara sorter
Hon tycker det är kul när jag kastar iväg godiset så att hon får leta upp det eller gömmer det i toarullar så att hon får strimla rullen först, det brukar hon få i slutet av träningspass. Ibland gillar hon bollar, men det finns ingen leksak i världen som är bättre än godis.
Valpens lista blir längre.
Dragkamp med olika leksaker, gärna något på expander.
Bollar, både tennisbollar och mjukisbollar från Ikea. De kan kastas, apporteras, vara dragkampsleksaken eller jagas på olika sätt. Vi kan också ha en rolig brottningsmatch över en boll.
Pinnar, kottar, mossa. Kastas eller så håller jag i dem så att hon kan gå bredvid och tugga på dem.
Godis i alla tänkbara former, gärna torrfoder där med.
Springa runt och vara fåniga tillsammans är också kul.
Olika typer av (gärna lite mindre) gosedjur är roliga de med. Råkar de ha pip så blir de extra omtyckta.
Repleksaker går också bra, samt fleeceflätor och gamla strumpor.
Oavsett leksak så försöker jag variera hur vi leker med dem. Jag försöker få till jaktliknande lekar, har dragkamp, brottas samtidigt som vi håller tillsammans i leksaken, kastar leksaken...
Jag brukar känna att jag inte har så mycket att belöna med, men nu när jag skriver upp allt så inser jag att listan inte är allt för kort ändå. Letar dock ständigt efter nya belöningsformer.