vilka är era tips??

I

isan_love

hej alla glada :) nu skulle ja behöva lite tips från er på bukefalos igen..

jag har en shettis som är hur duktig som helst att köra, och hon älskar att bli körd:love:. Men nu kommer ja till problemet och det är när vi ska spänna för vagnen. Hon vägrar stå stilla i vagnen så att vi hinner spänna fast vagnen, jag vet inte vad jag ska göra jag har försökt använda min fantasi för att hitta nån lösning men har inte kommit på nått:confused: så det skulle va jätte bra om ni kunde hjälpa mej:bow:... sos sagt hon älskar att bli körd och det fungerar jätte bra bara man kommer igång!!;)

Sv: vilka är era tips??

Har hästen baksele ? Vissa hästar som inte har det försöker springa/inte står still pgr trycket.

Mvh
Emma

När hästen står stilla? Eller ja ska;)

Ts: Hur har ni med ledarskapet mellan dig och hästen?

När hästen står stilla? Eller ja ska;)

Ts: Hur har ni med ledarskapet mellan dig och hästen?

det är bra eftersom jag älskar att "leka" ledarskaps övningar med mina hästar så jag tror inte det beror på det

Köp en baksele och öva mycket halter så blir det nog bra :)!

Btw man skall alltid ha baksele! :idea:

Mvh
Emma

När jag skulle börja köra ut min shettis själv började jag med att sele på han i paddocken kändes tryggare och där finns inget gräs dom vill dra till. Varje gång han tog ett steg framåt så backa jag han igen. Så han är lärt sig nu att det inte är någon ide.

När jag skulle börja köra ut min shettis själv började jag med att sele på han i paddocken kändes tryggare och där finns inget gräs dom vill dra till. Varje gång han tog ett steg framåt så backa jag han igen. Så han är lärt sig nu att det inte är någon ide.

smart... ska testa det imorrn :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 606
Senast: Ceta
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 133
Senast: zarmino
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 772
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 966
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter