Vilka appar använder ni?

Sv: Vilka appar använder ni?

+ ameo

Appidén visade sig vara mycket intressant, men eftersom det var en idé som skulle kräva en hel del anpassning på vissa sätt där myndigheter var inblandade, så lade vi ned det hela. Men vi hade banken med oss, och en bankjurist, som också hade hoppats men tja.

jag använder sports tracker , fb,spotify, handelsbanken mest är ingen vidare appare

Jag har ungefär 5 miljoner appar på mobilen men det är få jag egentligen använder, allt som går att göra på datorn istället gör jag där. När jag faktiskt vill eller behöver göra något på mobilen har jag oftast glömt att jag har en app för det...

De jag använder dagligen är typ kalender (synkad med kursschemat på nätet), mäta hundpromenader/löpning (gillar CardioTrainer bäst), påminnelse att ta mitt kvällsinsulin (AnyTimer) och sömnregistrering/larm som väcker en när man sover lättast (Sleep for Android). De två sistnämnda vet jag inte hur jag skulle klara mig utan.

Några som jag använder mer sällan men finner oumbärliga är mens-app (PinkPad), olika list- och anteckningsappar (ColorNote, Evernote, Mighty Grocery, MobisleNotes) och nu senast Tink som kopplas till ens bankkonton och kategoriserar alla in- och utgifter och tydliggör hur slösaktig man är. ;)

Mens-app? O_o Och sovapp, vad är det? Varför väckas när man sover...? :D Any timer, är det en påminnelse? Fins inte det i mobilen ändå så den plingar vissa tider? Jag skulle behöva det för min epilepsimedicin som jag tar olika tider trots att jag inte ska och ibland glömmer :o

Jag skulle vilja ha en app som VRÅLAR på mig om att jag glömt äta IGEN! För det är mitt bekymmer, jag glömmer det. Och så skulle det inte vara samma pip som allt anat på telefonen för det skulle jag inte bry mig om, och den skulle inte gå att stänga av alls, för då är den inte lönt att använda. Men fy tusan vad jag skulle bli noga med maten om jag fick mobil-skäll för att jag missar!

Har en drös men använder egentligen bara fåtalet.
- Womanlog, håller koll på menscykel och humör därefter.
- Diverse lokaltrafikappar + google maps
- Do It Tomorrow, världens mest basala kalender som bara går en dag framåt. Idealiskt för nu-tänkande.
- FB + mail
- Spotify
- SMHI
- DN + SVD
- Diverse spel

Evernote är min viktigaste app. Komihåglistor, inköpslistor, mötesanteckningar, ritapåbilder-anteckningar, påminnelser och liknande så att jag lyckas hålla mig organiserad på dagarna.

Jag har ingen koll när mensen ska komma eller när jag har ägglossning. Som tur är har mobilen det. :)

Och sovapp, vad är det? Varför väckas när man sover...? :D

Det undrar jag också varje dag... Men om man nu ändå måste vakna så är det tusen gånger skönare att göra det i rätt sömnstadie!

Any timer, är det en påminnelse? Fins inte det i mobilen ändå så den plingar vissa tider? Jag skulle behöva det för min epilepsimedicin som jag tar olika tider trots att jag inte ska och ibland glömmer :o

Jap. Gillar just att det inte är mobilens vanliga (ljudet kan man ju ändra, men själva notifikationen och symbolen), blir svårare att ignorera eller missa det då.

Jag har ingen koll när mensen ska komma eller när jag har ägglossning. Som tur är har mobilen det. :)

Det undrar jag också varje dag... Men om man nu ändå måste vakna så är det tusen gånger skönare att göra det i rätt sömnstadie!

Jap. Gillar just att det inte är mobilens vanliga (ljudet kan man ju ändra, men själva notifikationen och symbolen), blir svårare att ignorera eller missa det då.

Du har mensappen som en modern kalender? Jag kommer ihåg när jag var tonåring när man fick ett litet kort att kryssa i dagarna man hade mens :D

Men om det rätta sömnstadiet inte är klockan 6 utan kl 8, då ringer telefonen inte?

Any timer borde jag testa :)

Såg nåt program med Gordon Ramsey och såg att han har en app som heter cook with me eller något sådant, den skulle jag testat. Hans matlagning ser så lätt ut!:d:D

Jag kan inte se att det skulle vara bättre eller enklare än att gå in på websidan?
Jag skulle bli väldigt glad om buke gick att ha i app-form! En kollega tipsade om att forum kan funka i Tapatalk, jag blev jätteglad! Tills jag insåg att buke inte var ett av de forum som funkade...

/Lady_S

Stort tack för det tipset! En dag framåt är lagom att planera för mig! :)
Haha det skulle bli farligt för mig, jag har någon gång inte haft full koll på min kalender och råkat titta i den på kvällen för att inse att "hoppsan jag ska visst befinna mig 50 mil bort i morgon klockan nio"

I övrigt gillar jag flight 24 en nördig app där man kan övervaka flygtrafiken, och se vilket flygplan det är som flyger överhuvudet på en och var det ska. Extra nördigt blir det om man befinner sig i ett plan med wifi så man kan kolla vilket plan som ligger snett bakom eller framför. Samt ha full kontroll på var kollegorna befinner sig i luften (om jag behöver vänta etc) redan innan jag har landat :D

Jag har en annan kalender (eller tre :angel: ), och utifrån dem är det ju väldigt lätt att se vad jag behöver göra de närmaste två dagarna. En lite smartare todo-lista helt enkelt.

De jag använder typ dagligen eller iallfall flera ggr i veckan är:

Instagram
Facebook
Smhi
Dagenstv
SL Reseplanerare

De appar jag använder oftast är

Tidsvar (registrerar tid på jobbet)
Klart.se väder
Kokaihop.se recept
Facebook
tv.nu
Ica Handla
Matpriskollen
Endomondo
Stegräknaren går alltid, liksom "Vem ringde"

Andra jag använder är Tradera, sms-backup, Apps2SD, SVT play, youtube, ficklampa, gmail...

Tillägger att jag gärna hade haft en "Buke-app" som gjorde att jag kunde läsa texten rakt upp och ner. Det klarade min gamla htc av, men med samsungen måste jag scrolla både höger o vänster o upp o ner, o det är rätt tröttsamt..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka