Vilde i magen?!

E

Eem

Stod i kväll och kände på stoets fölmage (åttonde månaden) och jag har aldrig vart med om att det rört sig så i magen på nåt av de andra stona.
Det var som om man stopppar en iller under tröjan som bökar om kring. :eek:
Kändes nästan som om att fölet var på väg ut genom magen, som alien eller nåt :crazy: :D
Någon som märkt nån skillnad på att hingstföl bökar runt mer i magen än stoföl?
Man hoppas ju lite på en hingst den här gången...

MVH Eem

:) På mitt sto är det likadant. Hon ska föla om 7-8 veckor och man kan se på håll hur magen "hoppar". Mitt andra sto fick föl förra året och den fölungen var riktigt stillsam, om man kände länge kunde man ana en liten spark medans denna sparkar som en galning.

Undrar också om hingstföl är mer rörliga än stoföl i magen eller tvärtom. Förra årets föl blev ett sto och jag hoppas på en hingst i år. ;)

Lika med mitt sto som sak ha om 8 veckor. För det mesta är det lugnt i magen, men vissa dgr har jag fått mig rejäla skratt, för det är inga små rörelser fölis gör där inne då den sätter igång. :D ;)

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka