vilar höger bak

karolinakempe

Trådstartare
Min häst är just igång igen efter ett år av flera skador. Är riden som längst 3 månader på 1,5år
det är en annan historia.
han har även haft ett snett bäcken som är fixat av et flera gånger. nu efter senaste gången började han att stå under sig med höger bak. antingen står han med den under sig eller så vilar han på det. han vilar även på det andra bakbenet men markant mer på höger.
min et misstänkte att det var för att vi rättade till allt och han nu jobbar mer rätt och därför blir tröttare i det bakbenet.
invecklat men att det är vänster bak som är svagt och därför måste höger jobba mer och blir därför trött.
känns att detta kan stämma men blir ändå osäker. nu har han vilat i 5 dagar p.g.a ett sår och gör ändå så.
någon som har en ide?

Senast ändrad:
Sv: vilar höger bak

Kan det inte bara vara så då? att de tycker det är skönats att vila på ena sidan? Min pålle vilar på båda men mest på vänster och gick igenom vet.besiktning UA och mår prima, andra hästar jag haft verkar också ha "favoritben" :angel:

Vill inte göra dig alltför orolig nu.
Min häst vilade väldigt mkt på bak hela tiden och främst det ena, vänster. Blev sedan halt på det benet kollade upp detta på klinik och det visade sig att han egentligen var halt på höger fram och antagligen vilade bak mycket eftersom han fått belasta mycket bakåt då han hade ont i knät.

Men om det är något han gjort länge så är det nog ingen fara, men om du tkr det verkar konstigt kolla upp med vetrinär.

ja det var lite min tanke också är inte riktigt normalt anser jag. ska höra med vet som kommer nästa vecka till det dräktiga stoet.
jag hoppas det inte är något suck!
orkar inte mer

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar