Vila inför ”tillridning”

Entonia

Trådstartare
Hade tänkt att låta min häst stå och vila i en vecka innan hon ska lämnas in på träning. Hon är vuxen och kan alla gångarter men som jag vill ska bli bättre. Är det rimligt eller blir det för länge för en häst utan motion? Hon står på lösdrift med många andra hästar och trivs jättebra där.

Hade tänkt att låta min häst stå och vila i en vecka innan hon ska lämnas in på träning. Hon är vuxen och kan alla gångarter men som jag vill ska bli bättre. Är det rimligt eller blir det för länge för en häst utan motion? Hon står på lösdrift med många andra hästar och trivs jättebra där.
Alltså precis omöjligt att svara på utan att anta massa saker. Jag tycker du ska fråga den tränare du tänker använda. Lycka till.

Hon tappar ingenting på en vecka på lösdrift så det är nog inga problem.

Det går nog jättebra för hästen, men kom ihåg att berätta det för tillridaren så de kan longera el.l. första dagen, i fall hästen får väldigt mycket överskottsenergi... :angel:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka