Vila inför ”tillridning”

Entonia

Trådstartare
Hade tänkt att låta min häst stå och vila i en vecka innan hon ska lämnas in på träning. Hon är vuxen och kan alla gångarter men som jag vill ska bli bättre. Är det rimligt eller blir det för länge för en häst utan motion? Hon står på lösdrift med många andra hästar och trivs jättebra där.

Hade tänkt att låta min häst stå och vila i en vecka innan hon ska lämnas in på träning. Hon är vuxen och kan alla gångarter men som jag vill ska bli bättre. Är det rimligt eller blir det för länge för en häst utan motion? Hon står på lösdrift med många andra hästar och trivs jättebra där.
Alltså precis omöjligt att svara på utan att anta massa saker. Jag tycker du ska fråga den tränare du tänker använda. Lycka till.

Hon tappar ingenting på en vecka på lösdrift så det är nog inga problem.

Det går nog jättebra för hästen, men kom ihåg att berätta det för tillridaren så de kan longera el.l. första dagen, i fall hästen får väldigt mycket överskottsenergi... :angel:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
692
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 134
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka