vila bakbenen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 719
P

prallan

Är det vanligt att oinridna 4åringar vilar bakbenen, ett i taget så klart, men nästan jämt? Stor och går på utedrift.

Sv: vila bakbenen

Det är väl ganska vanligt på de flesta hästar om de står och är avslappnade? Men att en yngre häst gör så känns ju ännu mer naturligt då de inte har så mycket muskler.

Så länge det inte "alltid" är på samma bakben hade jag nog inte varit så orolig.

Min 4 åring vilar nästan alltid ett ben om hon inte är upptagen med att äta eller gå omkring.
Jag har försökt hålla koll på om det är samma, men hon växlar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 645
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka