Jag menade ungefär så som @TeamLundVer och @SiZo utvecklade bättre. Allt handlar inte om vikt, även om vi skriver i en tråd som heter Vikttråden. Sen att alla här inne försöker att antingen gå upp eller ner i vikt är ju en självklarhet. Men för oss som försöker gå ner i vikt tänker jag att det är viktigt att inte fastna i att siffrorna på vågen ska visa ett visst nummer (@Voeux skriver bra om det tycker jag). Jag tycker absolut att andra mål vi har med vår viktnedgång (eller viktuppgång för vissa) har en plats i den här tråden också. Men det är ju bara min åsikt och det är ju upp till alla att tolka in vad de vill dela med sig av i tråden.Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Det är klart att mina delmål handlar om att gå ner en viss mängd, eftersom mitt slutmål är en slutvikt. Att tidsbestämma sina delmål är för mig en ganska basic del av målformuleringen.
Det är klart att jag blir besviken om jag inte når mina mål, men det är ju inte som att jag lägger mig platt eller bara kastas tillbaka till tidigare vanor. Snarare funderar jag över, vad kan ha påverkat att jag inte nådde det här delmålet? är det något jag kan ändra/styra över eller är det andra omständigheter som jag inte har inflytande över?
Men är du nöjd med ditt upplägg så kör vidare med det