Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag frågade dig om det var vad du menade. Titta på ditt citat i Nyponros (utmärkta) inlägg #115. Precis som hon så reagerade jag på det.
Man tolkar saker som man vill, ni ville tolka det på det sättet och inte se det som den fråga som det faktiskt var. Trist att alltid förutsätta att någon klankar ner på någon och inte se det som den fråga som det var.Men nu får du nog hejda dig. 700 kcal är rena svälten och vad föreslår du, ska TW käka 300 kcal istället?
Man tolkar saker som man vill, ni ville tolka det på det sättet och inte se det som den fråga som det faktiskt var. Trist att alltid förutsätta att någon klankar ner på någon och inte se det som den fråga som det var.
.
Tolkar som man vill vet jag inte om jag håller med om att "man" gör. Jag tolkar ofta som jag tror. Jag tänker efter både en och två gånger innan jag skriver (för det mesta). Sen är det inte alltid det blir rätt ändå förstås. Om du inte alls menar att lägga någon värdering i huruvida man äter "över sina tillgångar" eller inte, så är det ju bra. Jag (och minst en till) tolkar det iallafall så. Då kanske du kan tänka över ditt sätt att uttrycka dig? Så ska jag fundera på mitt sätt att läsa inlägg.
Därför jag skrev att jag inte hoppas folk dömmer innan dom vet om situationen. Även om säkert väldigt många gör det.
Fast det är ju ingen heller som sagt att det är enkelt, inte det som det handlar om. Utan om valen man gör.
Tänkte på en sak till, går du fortfarande upp i vikt på dom 700kcal? För om det står still så betyder ju ändå det att det även borde gå att gå ner i vikt.
Jag vet ju ingenting om dig. Eller tycker du att man ska ta för givet att man förstår det när du skriver att du har svårt att hålla vikten? För det är inte självklart.
.
Vad var dömmande där? Är det att dömma såfort man frågar en sak allstå? Då kan man alltså aldrig fråga någonting om någon situation för då dömmer man? Och man ska alltid ta förgivet att personen är svårt sjuk när den inte går ner i vikt?Kan inte låta bli. Inte döma var det väl...
![]()
Folk föds inte med en övervikt som inte kan försvinna. Det är alltid någonting som kommer genom föda. Och igen som jag skrivt många gånger, jag pratar och menar personer som faktiskt kan göra något åt sin situation. Som har möjlighet att välja mat osv. Och jag står fast vid att majoriteten av överviktiga kan välja.Men du skrev ju själv att man inte får döma (skylla på att folk alltid väljer att vara feta) utan att veta hur det egentligen ligger till.
Men jag visste ju inte? Eller hur skulle jag veta det? Jag ska alltså ta för givet att hon är rullstolsbunden med andra problem? Är det det du menar?Nu hoppade du genast på TW och sade att hon omöjligt kan gå upp ifall hon äter mer än 700 kalorier. Sen förklarar du dig med att du inte visste.![]()
Med tanke på dina konstiga svar så nej. Förklara istället.Du förstår verkligen inte alls, eller hur?
Där tolkar du fel. Det jag funderade på var om hon skulle tex göra en fettsugning och vad som händer då. Eftersom det handlade om val man gör så har ju endå valet varit att äta såpass att viktuppgången skedde. Den sker ju inte av sig självt.
Jag tar inte för givet att folk är rullstolsbundna och knappt kan föra fram rullstolen själv när den skriver att den har svårt att gå ner i vikt.
Fast det är ju ingen heller som sagt att det är enkelt, inte det som det handlar om. Utan om valen man gör.
Jag har inte skrivt att just hon har valt att bli överviktig. Citera gärna det isåfall.Jag menar inget annat än att du i ett inlägg skriver om hur man inte ska döma personer med övervikt, och sedan menar du snart därefter att TW själv har gjort ett val i att bli överviktig genom att äta sånt som hon inte borde.
Du tycker att du tillför mycket eller?Nä ser du, det är valen du gjortEller så inte
Det är enkelt att säga så när man är frisk men kom tillbaka när du verkligen är sjuk och säg detsamma.
Sjuk ja, men inte rullstolsburen och allt annat. Sjuk innebär inte att man måste vara överviktig på ingenting.Du skrev, efter att ha fått veta att hon är sjuk, ändå ovanstående.
Du borde nog se över ditt sätt att bemöta folk.Alltså du borde verkligen se över ditt sätt att uttrycka dig. Antingen förstår du inte alls vad det är frågan om, eller så kan du bara inte skriva så att folk förstår.