Viktökning på växande råttor

gul_zebra

Trådstartare
Vägde råttorna igår, grabbarna blir 4 månader den 10:e december.

För två veckor sen vägde Balder 188 g och Thor-Leif 214 g. Nu väger Balder 256 g och Thor-Leif 292 g, dvs en viktökning på 68 g för Balder och 78 g för Thor-Leif... Är det normalt med en så stor ökning på två veckor bara?

De är då iaf inte feta eller sjuka vad jag kan se, däremot har de gosmage och muskler :love: Men jag har aldrig haft våg när de andra varit växande så jag blir något chockad över en så hög ökning. Vad säger ni som kan det här? :)

Sv: Viktökning på växande råttor

Jadå, det ska nog vara rätt normalt. Men ska jag vara helt ärlig, så tycker jag inte det är så mkt ändå. ;) Ett par av mina hanar har växt mkt på kort tid. Dom har iofs visat sej bli lite väl stora när dom var fullvuxna sedan. Men så kom dom från "stora" linjer oxå. Även honorna från dom linjerna var större än normalt . Men det var inga som helst fel på dom. (bortsett från storleken)

Kanske skulle tillägga, att även råttor kan växa väldigt olika. Vissa växer mkt/massor i början för att sedan knappt öka nånting , och tvärtom..
Dom är helt enkelt periodare (det där lät lite fel :angel: )

Så länge dom är fina i hullet och pälsen samt är pigga och glada, så behöver du nog inte oroa dej.

Ok. Tja orolig är jag inte, helt friska och pigga och glada små busfrön :D Men har man inte haft våg förut så blir man lite cockad över att de ökar så mycket på så kort tid :angel:

Hade jag inte ökat med mer än 60-70 gram på två veckor så hade jag vart överlycklig :angel: :D
Tror dock inte bebisen skulle uppskatta om jag bad den sluta växa :crazy:

hehe jo.. har jag inte råkat nämna det :confused: :o
Den är planerad att komma 1:a april.. :D

Har du det så har det nog varit nån gång när jag varit väldigt borta i skallen :angel:
Grattis igen :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka