Ja...Jag vet. Det är väl det som gör mig så kluven. Jag VILL få hjälp, men samtidigt på ett skamligt sätt VILL jag "få bli sjuk ifred", och ja, jag hör själv hur stört det låter Skulle aldrig säga så om depression, bihåleinflammation eller vad som helst annat, men just ätstörning är något jag är så kluven till.
Jag har haft problem, till och från, sen jag var 13 så jag har ju en del erfarenhet. Dock som sagt tidigare när jag varit normalviktig/på gränsen till undervikt.
Att jag nu blivit överviktig skyller jag på tillfrisknande, trots att jag även vet att det är orimligt. Jag liksom lurar mig själv att tro att det är för att jag inte längre brytt mig om att räkna kalorier, men jag vet ju att det inte handlar om det utan om att jag inte äter enligt ett friskt matschema utan istället småätit för mycket och ätit för lite riktig mat.
(Himmel vad lättare det är att se sig själv utifrån och vara mer klarsynt när man skriver än när man "bara" tänker!)
Bara att du tänker såhär är liksom bevis nog att du faktiskt är ätstörd.
Jag har börjat komma in i en ''frisk'' period nu som inte alls är frisk. Den består av äta hela tiden för så gör man när man är frisk(inte). Och skyller vikten jag gått upp på att man får ju inte bry sig om kalorier som frisk, men det gör många iallfall unga men på ett friskt sätt. De får inte ångestattacker av att överäta 100kcal på en dag.
Jag gick upp 20 kilo på 5-6månader sen blir jag jättedålig och går ner, sen ska jag gå på gym och bli fit men istället blir jag fet om och om igen.
Jag vet precis hur jobbigt det är att hata varje centimeter av sig själv för att man är tjock medans man äter en chokladtårta.
Äs i dig vill inget hellre än att sitta hemma och vara ifred men personen i dig tror jag vill ha ett långt lyckligt liv utanför hemmet.
I mitt län, värmland, står det att man måste få remiss till vuxen ätstörningsenheten från psykiatrisk öppenvårdsmottagning.
Här finns en lång lista med olika telefonnummer http://www.atstorningar.n.nu/