Viktiga reglementsförändringar 2007 m m

solros

Trådstartare
48 § - Huvudbrickorna försvinner från alla banor den 1 januari 2007.
59 § - Häst som galopperar på upploppet skall snarast föras ut från fältet, om det kan ske utan att andra ekipage störs. Det är tillåtet att galoppera max ca 150 m utan att bli diskvalificerad, om galoppen påbörjas under loppets första ca 350 m (före mitten av första kurvan). Hänsyn till ev. tillägg skall inte tas, dvs. mitten av första kurvan gäller alltid oavsett hur många meter tillägg hästen har. Påbörjas galoppen efter mitten av första kurvan är det som tidigare tillåtet att galoppera max ca 100 m utan att bli diskvalificerad. På upploppet gäller 0 m.

72 § - Bötesbeloppen vid otillåten medicinering höjs.
Minst 10.000 kr och högst 1.000.000 kr.

Vid oaktsamhet, slarv gäller 2 % av genomsnittet av inkörda prispengar de tre senaste åren + 10 % av förstapriset i loppet.

Vid "tränaransvar" gäller 1 % av genomsnittet av inkörda prispengar de tre senaste åren + 10 % av förstapriset i loppet.

Monté
Säkerhetsväst skall vara CE-märkt = kravet på klass 3-väst försvinner.

Sv: Viktiga reglementsförändringar 2007 m m

brickorna tycker jag e bra!!
galopperna är jag tveksam om vad jag tycker - yttrar mig då alltså inte...
medicineringen är jag kluven om - visst är det bra att det skärps så att det förhoppningsvis minskar med allt slarv. fast om det är folk som förstör (iprenfallen) så är det ju lite jobbigt. men det går säkert att tillämpa??

Nej, men kravet på att den ska vara klass 3. Den måste vara CE-märkt.

Aha.... Men vad ska det vara bra för då?

Jag menar ska det va så ska det va, själv röstar jag för att skippa skiten o göra som i frankrike! :o

Aha.... Men vad ska det vara bra för då?

Jag menar ska det va så ska det va, själv röstar jag för att skippa skiten o göra som i frankrike! :o

haha... fast jag tycker det blir bar med en som "bara" är CE-mäkt. då kan man väl hitta en smidigare än klass-3 västarna - dom e ju rena rama flytvästarna.. :crazy:

haha... fast jag tycker det blir bar med en som "bara" är CE-mäkt. då kan man väl hitta en smidigare än klass-3 västarna - dom e ju rena rama flytvästarna.. :crazy:

Nejdå, det fins fina, lätta och smidiga västar i klass 3 också. Jag brukar glömma bort att jag har på mig min...:)

Nejdå, det fins fina, lätta och smidiga västar i klass 3 också. Jag brukar glömma bort att jag har på mig min...:)

jaha.. jag har bara sett dedär äckliga ridvästarna som är hur klumpiga som helst.

jaha.. jag har bara sett dedär äckliga ridvästarna som är hur klumpiga som helst.

Håller med... men om man har en 3000 över :o så finns dom hära riktiga fälttävlands västarna som galoppjockeysarna andvänder, dom sitter faktiskt nästan perfekt!:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka