Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet onödiga veterinärbesök och därmed sänka kostnaderna och i förlängningen slippa höja premierna ännu mer men alltså va?! Jag kan inte låta bli att känna mig lite lätt omyndigförklarad.
Om de hade skickat det till nya kunder eller gett det som erbjudande att prata med djurvårdare vid osäkerhet eller i fall där försäkringar har utnyttjats i onödan hade jag förstått men jag som aldrig har överanvänt några försäkringar, har haft vuxenansvar för djur i över 30 år, tycker att det är märkligt att jag ska diskutera mitt djurs behov av vård med någon som varken känner mig eller djuret. Snacka om att djurvårdaren hamnar i en väldigt svår sits. Hur ska hen veta om det är hysterikan eller den som söker vård först när djuret borde fått vård för flera veckor sedan som hen pratar med? Hen har ju enbart det personen säger att gå på. Självklart kan man ibland behöva bolla med någon kunnig och då är ju tjänsten toppen men att fråga om lov innan man söker vård djuret behöver? Självklart sätter försäkringsbolag precis vilka regler de vill precis som alla andra företag men tycka kan man göra ändå.
Så vad tycker du? Hiss eller diss?
Om de hade skickat det till nya kunder eller gett det som erbjudande att prata med djurvårdare vid osäkerhet eller i fall där försäkringar har utnyttjats i onödan hade jag förstått men jag som aldrig har överanvänt några försäkringar, har haft vuxenansvar för djur i över 30 år, tycker att det är märkligt att jag ska diskutera mitt djurs behov av vård med någon som varken känner mig eller djuret. Snacka om att djurvårdaren hamnar i en väldigt svår sits. Hur ska hen veta om det är hysterikan eller den som söker vård först när djuret borde fått vård för flera veckor sedan som hen pratar med? Hen har ju enbart det personen säger att gå på. Självklart kan man ibland behöva bolla med någon kunnig och då är ju tjänsten toppen men att fråga om lov innan man söker vård djuret behöver? Självklart sätter försäkringsbolag precis vilka regler de vill precis som alla andra företag men tycka kan man göra ändå.
Så vad tycker du? Hiss eller diss?