Viktboots..

aztecaqs

Trådstartare
Asså jag får inte på dem!! Jo först får jag på dem och jag har kollat runt hur de ska sitta mm, och de sitter bra på tills jag börjat springa (Inte galoppera, utan tölta) så flyger de av! Jag blir galen! :eek: De bara flyger av och det går att spänna mer enligt hålen men inte runt hoven, om ni förstår? Hur sätter man på dem så de sitter kvar? Någon som vet? Tacksam för svar.. :bump:

Sv: Viktboots..

Dina boots kanske inte passar din häst?

Min häst kan inte ha några boots alls, förutom de billigaste läderbootsen på marknaden. Det duger för mig. G-bootsen flög av direkt och Top Reiter fick han skav av.

Dina boots kanske inte passar din häst?

Min häst kan inte ha några boots alls, förutom de billigaste läderbootsen på marknaden. Det duger för mig. G-bootsen flög av direkt och Top Reiter fick han skav av.

Naa vet inte.. De har testats på 3 hästar, med olika storlekar. Men de flyger av på alla.

jag hade samma problem på min pålla, ända tills dess at tjag köpte ett bar G-boots, så underbart bra!!!!!!!!!!! De sitter som berget, inte en endaste tendens till att åka av... Väl värt pengarna!

så testa g-bootsen istället...........

jag hade samma problem på min pålla, ända tills dess at tjag köpte ett bar G-boots, så underbart bra!!!!!!!!!!! De sitter som berget, inte en endaste tendens till att åka av... Väl värt pengarna!

Oki ska kolla på det. :idea:

Det finns ett slags tyg/neoprene-rem som man kan spänna på innanför sina ballboots (alltså tex g-boots) om de inte sitter bra eller skaver.

Jag kan försöka lägga in bild på mina någon dag om du vill.

De är väldigt billiga och kostar nog under hundringen för paret om jag minns rätt.

Mina hästar behöver inte de där, men jag är glad att ha köpt dem ändå OM det skulle behövas.

Ett annat fel du kanske gjort är att du kanske spännt för löst?
Du ska dra åt ganska rejält!

Kan bara hålla med - G Boots sitter väldigt bra på hästen. Sätter man på dom korrekt så kommer dom inte att lossna förrän du själv tar av dom. Och hög kvalité med möjlighet till att komplettera med reservdelar ifall oturen ändå är framme. Rekommenderas!

/L

www.hestbolaget.se

Prova dubbel häftande tejp!
Mina boots sitter bra efter han verkats och fått nya skor.
ca 2 veckor innan ny skoning åker dom av lättare (även med dubbelhäftande tejp)
Så jag bad min hovslagare ta en titt på bootsen. och efter det fungerar de bättre:) klart dom åker av, men de är oftast i passen.

Men som sagt be sin hovslagare ta en titt på dom.
Kan vara att hästen är för hög i trakterna.:)
Säger inte att det ÄR så. men testa=)

Jag hade samma problem med mina när de var nya :( men när jag testade dem igen härom dagen så passade de perfekt. Jättekonstigt :confused: hade dem dock inte på i galoppen eftersom min häst inte är van med viktboots ännu..

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 205
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 119
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?