Viktboots och uppträning?

S

Sax!

Någon som har erfarenhet av det?

Min är ju opererad i bakknät och han ska bygga mye musklar runt knät för att stabilisera.
Jag har pratat med min veterinär om att använda viktboots när jag skrittar honom. Tänkte jag skulle prova det....

Någon som testat? Vilken vikt?

Sv: Viktboots och uppträning?

Hej !
Jag har en häst som jag just nu håller på att styrketräna för att bygga upp muskler efter att han haft inflammation i ett bakknä.
Vi ska jobba med vikt på det svaga benet, men vikten vi skulle börja med var bara 50g och sen ska vi öka succesivt till 200g. Kollade också på viktboots innan vi började men alla jag hittade var alldeles för tunga. Jag har sytt en "viktmanchett" själv och lägger i blytyngder som vi fixat från en däckfirma (som dom balanserar hjul med)
Vi får endast använda vikt på benet i skritt enl veterinären. I vårt träningsschema är det också ordinerat klättring/skritt i djup sand/vatten eller snö.
Lycka till med er träning

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 086
Senast: Freazer
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
754
Senast: cassina
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka