Vikt på shettis

Sv: Vikt på shettis

Oj, det beror ju alldeles på hur stor den är, och hur fet ;) Vår minishettis på 85cm väger ca 125kg enligt alla olika sätt att mäta och räkna sig fram till vikten.

oj hjälp vilken mage;)
har hon fått många föl?

du med en shettis på 85cm är det med vikt måttband du mätt???

min mini på 83cm väger 137kg enligt vikt måttband och då tycker veterinären att han är helt perfekt i hull.

25664093.jpg

25342196.jpg

Senast ändrad:

han har massa päls på vinterbilderna så man ser inte riktigt ju...men såhär såg han ut i sommras och då vägde han 144kg.

21817450.jpg

Senast ändrad:

såhär såg han ut som fet, 185-190kg med vikt måttband.

25031651.jpg

han är hingst ska jag kanske säga;)om det inte syns;)

Jag skulle tippa på runt 200 kilo.

Min lilla shettis är ca 92 cm i manken och han väger 149,5 enligt våg. Då är han ganska så spensligt byggd!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
30
· Visningar
1 729
Senast: EZMK
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 831
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024