Nu menar jag inte på samma häst utan att det händer varje dag.Finns det verkligen ridskolor som inte bara har så hög viktgräns, utan dessutom så många så stora elever att de behöver slänga upp dem på samma häst flera gånger per dag? Aldrig varit med om. Det fåtal stora ryttare jag sett på ridskolor har varit några långa, kraftiga män och ett par rejält överviktiga kvinnor. Med tanke på hur mycket tid jag ändå spenderat på ridskolor så tycker jag det är rätt få. Har svårt att tänka mig att det skulle förekomma så värst ofta faktiskt.
Sen så tycker jag det är lite konstigt att jämföra så faktiskt. Oavsett om någon ridskolehäst någonstans går med för tung ryttare, så blir ju inte ryttaren i TS mindre tung för det. Att någon helt annan häst med helt andra förutsättningar också rids av en ryttare som kan anses vara för tung gör ju varken till eller från för TS med ponny.
Jag jämför inte. Det var någon annan som skrev att det vore som att 120 kilos ryttare skulle rida 600 kilos hästar och det gör de ju.