Vikt på kattunge?

Bismark

Trådstartare
Vad ska en 8 v kattunge väga egentligen? Mina två väger nu 1163 g och 1174 g. Är det normalt?

Och vad kan man ge dem för att få upp aptiten? De är lite petiga med maten. Just nu får de mjölkersättning, Mjukmat och fritt med torrfoder.

Hur mycket skada gör det att de togs så tidigt från mamman? De blev utslängda av ägaren till kattmamman och då tog jag hem dem. När de åkte ut var de 7,5 vecka gamla. De är pigga och friska ialla fall...

Sv: Vikt på kattunge?

Tycker att det låter som om dom väger helt normalt. Är dom pigga o mår bra så tycker jag inte att du behöver göra nåt för att dom ska äta mer... Dom får nog i sig det dom behöver.:d

Sv: Vikt på kattunge?

Den skada som kan bli är väl att de blir lite tuttiga & ska gärna suga på allt, och att de kanske är mer kontaktsökande.
Det tycker iaf jag mig märka på våran ena, har två stycken systrar. Den ena är självständig och behöver ingen direkt uppmärksamhet hela tiden, ligger gärna och blickar ut över sitt "herravälde" medan den andra gärna ska ligga i knä och klias och donas med precis hela tiden, gillar också att ligga på rygg och suga på ett finger (håller tag med tassarna för glatta livet :smirk: )

Jag vet inte, kanske inte är sådär jättebra ide men som jag ser det så ska man inte väga alltför mycket, varken sig själv eller sina djur utan gå utifrån hur man mår, är man pigg och energifull, ja då mår man ju bra som man är oavsett om vågen visar 1kg ner eller 1kg upp....

Liknande trådar

I
Övr. Katt Har plockat hem en liten undernärdkattunge, i stallet där hon bott finns det fyra kullar kattungar och alla olika gamla så de små lite...
Svar
3
· Visningar
1 150
A
Övr. Katt Är så himla orolig! Har fyra fina små kattungar som är en vecka gamla idag. Dock har den ena inte gått upp i vikt på snart två dygn...
Svar
7
· Visningar
2 782
Senast: aurian
·
L
Övr. Katt jag har en 8 år gammal perser(världens snällaste). men det är tyvärr bara problem med honom. han kom till mig för 4 år sen. jag har...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: banjijamp
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka