Vikt på Granngården ORIGINAL Müsli

Sv: Vikt på Granngården ORIGINAL Müsli

1 dl?? Det är ju så lite som ingenting och behöver välknappt ens vägas? Det kan ju inte tillföra något extra om vi inte snackar falabella

Men jag gissar att 1 liter väger ca 300 gram...

Ja, det kanske var dumt formulerat. Jag ställer om frågan :-)

Hur många dl går det på 1kg av Granngården ORIGINAL Müsli?

:p

Ett tips är att mäta upp i en liten påse och knata förbi Posten eller ett postombud. Väg på frimärksvågen. Det kan gå snabbare än att få svar här.

Nästa gång du köper en säck på Granngården kan du ju be dem i butiken att väga upp. Har du köpt säcken kan du ju öppna den i butik, eller ta med lite hemifrån. Granngården säljer ju till exempel hundgodis i lösvikt och har våg framme i kassan.

*KL*

Men ursäkta nu, här går man gärna och köper hästmat för inte helt ovanligt 200-300 kr säcken. En vanlig hushållsvåg betingar under 100-lappen på Jula, Claes Ohlsson, Biltema eller liknande. För min del anser jag att en sådan är precis lika viktig som en sjuklåda till hästen, och man kan ju vara flera och dela på ett sådant inköp också.

KL

Har inte alla en hushållsvåg hemma? Man behöver ju den när man bakar ibland ;)

Tänk att man ska bli klassad som IDIOT bara för att man ställer en kort fråga.

Givetvis har jag en våg i stallet så jag kan väga fodret!

Nu satt jag på jobbet och behövde snabbt få veta vikten på Granngården ORIGINAL Müsli eftersom jag inte har det i huvudet. Hade då inte möjlighet att åka ut till stallet och väga.
Tänkte att det kanske finns någon vänlig person som kan hjälpa mig lite snabbt...
Men ikke... istället blir man i stort sett idiotförklarad...
Nä, nu tänker jag inte lägga några fler inlägg på detta forum!

:rage:

Fast nu lägger du nog i lite stora växlar, jag tolkade som att BOJ och efterföljande inlägg var mer i en allmän påpekan att en våg inte är dyr och bra att ha... Inte för att idiotförklara dig :) Det är en såndär sak man inte tänker på förrän behovet uppstår.

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 009
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
525
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV