Vikt - Foderkalk

Glimfeather

Trådstartare
Kommer få ge (beroende på hö) 20-30 gram kalk i foderstaten i vinter. Har tyvärr ingen våg som tar så små vikter. Någon som kanske vet på rak arm hur stor mängd foderkalk som väger vad?

Sv: Vikt - Foderkalk

Jag vägde förra veckan i samband med att nya foderstater gjordes, och det måttet man får med i Foderkrita-burken tar ca 20 g om det är "lagom packa", det klumpar ju gärna ihop sig som mjöl. Hur stort måttet är vet jag dock inte, men det är ganska mycket större än en matsked!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 155
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka