Viken färg blir mitt föl??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tuttiboo
  • Startdatum Startdatum
T

tuttiboo

har en liten welshunge, e: Carolinas Foxglove- Revele Shampagne, pappa fux och mamma skimmel. Hon födde som ljus fux, såhär:
SilverPuff2.jpg

men har nu fått den här färgen:
Frgbyte-augusti3.jpg

Vad blir det för färg i slutändan? Ska jag registrera henne som fux, eller kommer hon att bli skimmel?

Sv: Viken färg blir mitt föl??

Har den tappat färg runt ögonbrynen och blivit stickelhårig så kommer den bli skimmel, lite svårt att se på bild nummer två.
Kolla på min avändarbild som exempel på den bilden är han tre månader och han föddes som riktigt röd fux med en tunn liten strimbläs och idag är han kritvit.

Fölis har inte tappat färg runt ögonen, däremot har hon blivit extremt mycket mörkare på rumpan och ser ut att bli mörkare på resten av kroppen också. Hon har inte haft någon riktig fölpäls, har varti kort- och tunnhårig hela sommaren...

Har den inte bleknat av runt ögonbrynen eller blivit stickelhårig därikring så är sannolikheten att den blir skimmel mycket liten.

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 890
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka