Vidars doptråd

skogstomten

Trådstartare
Vi följer väl trenden med doptrådar då :D
Dock tror jag att bilderna från vår kamera är bland de med usel kvalite och aldrig någon som kände till kameran :angel:
Sambons morbror torde ha lite bättre bilder till senare misstänker jag.

Dopet var i ett litet fiskekapell från 1600talet (har jag för mig)
fikat skedde i en gammal nedlagd byskola i mina uppväxttrakter.

Jag fipplar med klänningen precis när kortet tas...
fippel.jpg


Pappa (FjordingCarlA) håller lilla (storväxta) sonen
dop.jpg


Utanför kapellet
glorpntt.jpg


Pappas knä är bra
pappaskn.jpg



Trött blir man av allt ståhej
trtt.jpg


dopklänningen utan grabb i.
dopklnningen.jpg


Somliga gäster, sonens farbror "råkade" flyga förbi med sin kärra :angel:
farbror.jpg
 
Sv: Vidars doptråd

Var var ni nånstans, är ju nästan mina hemmatrakter också men jag känner inte riktigt igen.

Jättefin klänning ni fick till, värsta sömmerskeproffsen :bow:

Och vad vackra ni är alla tre, tänk att även tomtemor fastnat på bild som omväxling :D

glorpntt.jpg
 
Sv: Vidars doptråd

Man kan bara vara glad å tacksam att det blev en fin liten kille, som verkar inriktad på att bli större än farsan. Prällen var en kompis hemifrån, med mycket glimt i ögat;), så man fick ju sina gliringar...

Det är ju som prällen sa innan, dopet är tillfället då man introducerar sitt barn för släkt och vänner, han får liksom komma med i gemenskapen då.

Hela tillställningen kändes riktigt lyckad, när brorsan lättade med kärran och försvann som en prick i skyn, kändes det plötsligt som semester, att man var helt ledig. Så nog var det lite spännande att få till dopet alltid...
 
Sv: Vidars doptråd

Var var ni nånstans, är ju nästan mina hemmatrakter också men jag känner inte riktigt igen.

Jättefin klänning ni fick till, värsta sömmerskeproffsen :bow:

Och vad vackra ni är alla tre, tänk att även tomtemor fastnat på bild som omväxling :D

Ja nu har jag snällt stått kvar framför kamerablixtar så det räcker för mer än ett år frammöver :devil:

Ja alltså kapellet var därute.
Dopfikat var "hemma", Klockargården eller gamla skolan är det ju egentligen alldeles brevid Säbråkyrka.
Tog mig en prommis med grabben i barnvagnen när jag skulle hem, var bara en utförs, en uppförs, en utförs till, lite plattförs och sen sista pustande backen sen hemma :D
Minns du Franzenmaran?
Mina föräldrar bor längs vägen som man fick jobba sig uppför backen som många svor över ;)
 
Sv: Vidars doptråd

Franzénmaran har jag faktiskt lyckats förtränga totalt!! Menar du att vi sprang så långt bort?!

Hur gick det med musiken i kapellet då?
 
Sv: Vidars doptråd

Har Du sytt dopklänningen? Imponerande isåfall.

Sen var det trevligt att se bild på dig också förresten, har ju bara sett en massa hästar förr när du visat bilder!
 
Sv: Vidars doptråd

Har Du sytt dopklänningen? Imponerande isåfall.

Sen var det trevligt att se bild på dig också förresten, har ju bara sett en massa hästar förr när du visat bilder!

Bild på mig? hästar vaddå? :angel:

Mja han fick sy, jag gick i strejk normalt sett brukar vi dela på sy jobben. Men det vart rätt enkel modell på det hela, innerklänningne hann vi inte göra som vi tänkt oss, vi kom som inte överens med det tyget och tiden var för knapp.
 
Sv: Vidars doptråd

Tackar :)
Fast jag känner mest att pust det är över.:D
Hur vi såg ut börjar kännas som jaja, sak samma.
 
Sv: Vidars doptråd

Franzénmaran har jag faktiskt lyckats förtränga totalt!! Menar du att vi sprang så långt bort?!

Hur gick det med musiken i kapellet då?


:rofl: ja den föträngda maran gick dit ut.
Musik läraren som jag yrade om som var så snäll och ordnade det. :bow:
Han hade dock lite kul åt orgeln där ute den mådde visst inte helt bra.
Inte ville ha ha något för det heller,men vi ska ordna nått ändå.
 
Sv: Vidars doptråd

Nä, :rofl: kunde ni sno det av oss kan väl andra sno det av er :D

När jag spanade på namnet för 7 år sedan av det konstant ovanligt utan trendtendens alls. Vidar är ensam i sin skola tex vilket är praktiskt. Men nu börjar det faktiskt bubbla uppåt :o

/Tim och Vidar 6 år.
 
Sv: Vidars doptråd

(jag frågar tex närmaste barn på fritids om de vet var Vidar är och slipper följdfrågan "VILKEN Vidar?" :D )
 
Sv: Vidars doptråd

Kan tänka mig att hans namn inte blandas ihop med någons annan där.
Hehe fast vi hittade namnet dels från en namnbok, sambon gilade betydelsen bla. :angel: + erhm... krax fanns en fjordhingst som hette så :o Fast det var väl iof inte därifrån det kom men ändå.

Sen lagom tills vi hade bestämt oss så visade det sig att en kompis till sambon har en somn på ca 6-7 år som heter så, ops.
Till det så skulle vi (mot förmodan :D) få en tjej om vi får till en knodd till så hade jag ett klart favvo namn från en tjej jag träffade för 4 år sen. Nu kläckte sambon ur sig igår att han trodde att deras yngsta heter just Vidar :devil: Fasen, men frågan är om jag inte skiter i det i såfall. Men det torde nog bli en grabb till tror jag. :rofl:
 
Sv: Vidars doptråd

Nä, :rofl: kunde ni sno det av oss kan väl andra sno det av er :D

När jag spanade på namnet för 7 år sedan av det konstant ovanligt utan trendtendens alls. Vidar är ensam i sin skola tex vilket är praktiskt. Men nu börjar det faktiskt bubbla uppåt :o

/Tim och Vidar 6 år.

Vidar hette lite drygt tvåtusen människor i Svea rike vid senaste årskiftet, enligt SCB. Jag hotade sambon med Rurik, som jag faktsikt gillar! Men världen tycks inte förstå mig.:cry: Jo, SCB gör det, 165 stycken hette så vid årskiftet i Sverige, men namnet var nog betydligt vanligare på vikingatiden...:angel::D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp