Vidareutbildning av Freiser...

D

Dark_Dream

jag har precis fått hem en fyraårig freiser valack till stallet. Hästen är underbar i psyket och går rida ut på själv i becksvart mörker, dock lite värre i dagsljus då man ser alla faror som faktiskt gömmer sig i mörkret.:smirk: Men till saken... har är grundinriden, kan skritt, trav och galopp men inte galoppskänkel så bra än.

Har ni några tips på olika övningar som man kan använda när man utbildar vidare? jag är helt grön på unghästsidan och är förvånad att han fortfarande är så pass snäll när jag är en riktig fegis själv... men jag antar att det kommer. :angel: Men som sagt var tips är välkomna har tillgång till ridhus, paddock, gröna ängar skogar, allt.

Sv: Vidareutbildning av Freiser...

Skaffa dej en bra tränare.unghästar är oftast väldigt vetgiriga och lär sig snabbt nya saker.Det gäller naturligtvis även mindre bra saker.Med en bra tränare så är ju risken mindre att saker går snett och att du fortsätter att utvecklas tillsammans med din nya häst.
Kan ta lång tid att träna bort felaktigheter..
Lycka till!

Sv: Vidareutbildning av Freiser...

:D okej. ska leta reda på någon bra här i trakterna. tack för hjälpen! :love:

Liknande trådar

J
Dressyr Ja som ni ser på rubriken har jag en hel del problem med "min" häst; en fd travare som jag försöker få lite ordning på. Som gammal...
Svar
9
· Visningar
1 863
Senast: jeslin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur