vid uppstart; NTLDR

R

Rikkan

Kan inte finna NTLDR står det på en svart skärm.
Och datorn ber om omstart.


Nån som vet vad har hänt och kan förklara hur man kommer ur detta oerhört tråkiga läge? :confused:
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

JAG kan GOOGLA :angel: :P

Det är inte meningen att vi andra användare (varesig vi är moderatorerer eller inte) ska gå in och ge svar med direkta länkar.

Citerar forumreglerna:
För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Jag talade om hur JAG gjorde för att hitta en eventuell lösning till hennes problem, hjälp till självhjälp m.a.o. ;)
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

He he jo jag satt och undrade om jag skulle skriva om och allt in i tråden men det kändes lite onödigt samt så kan ju personen fortsätta i de trådar jag har gett så blir det större chans att personen får svaret snabbt och bra :)

Gjorde faktist som du skrev i ett annat forum om en person hade problem och jag skrev en väldigt väldigt lång svar och det tyckte moderatorn att det där var väldigt onödigt att jag nästan fick en varning och det var bättre att länkade till de info jag hade fått det ifrån.

Svårt att göra alla nöjda ;)
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Man får ta seden dit man kommer. ;)

Det är ju olika regler på olika forum och det är ju upp till användaren att sätta sig in i vilka regler som gäller där man är för tillfället.

Att det är svårt att göra folk nöjda behöver du absolut inte tala om för mig :eek: ;) :rofl:

Jag har ju påpekat detta tidigare, kanske inte direkt till dig:
De flesta användarna på Buke är inte så bevandrade i konsten att använda datorn
(en del borde nog t.o.m. ha en som det absolut inte går att installera nått i utan att vara administartor och denne skulle vara lösenordsskyddad med omöjlig tillgång ;))

Därför är det bäst att skriva ner lösningarna i enkla instruktioner och ska de in i register och ändra så bör man kolla att de har tillgång till någon som kan hjälpa dom på plats om det strular.
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Hej och tack för att ni visar intresse!
Jag kan säga att jag har "googlat i flera dagar", provad det mesta, utan resultat.

Det var därför som jag skev tråden...;)
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Där har jag varit...men tack iallafall.:smirk:
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Har då två hårddiskar så är den kanske fel kopplad (Länk 1)

Annars kan Windows vara skaddad och måste byta ut filer (Länk 2)

Det absolut sista är att installera om hela din windows men gäller att göra en backup på alla filer som du vill spara
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vid uppstart; NTLDR

hmmm ok

Visst jag kan skriva istället för att länka fast då får visa räkna med att det kan bli långt :D

Att det blir långt är att jag alltid tänker att personen som behöver hjälp inte är kanske så datorintresserad och förstår vad man skriver.

De som läser och kan kanske tycker man är löjlig att man skriva så enkelt men det bjuder jag på för huvudsaken är att personen får hjälp.
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Det är bara 1 Hd. Men nu har jag kommit ett steg längre med att ersätta filen. Väntar med spänning på vad som kommer att hända efter omstart.:crazy: Nej. Det funkar inte, men vi ska göra om proceduren och även ta med något annat, vad det hette mins jag inte...
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Enklaste är nog att ni installera om windows men gör en backup på alla filer som ska sparas
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Det är inte så enkelt som att du har en diskett i läsaren och har den som första startenhet?

Annars kan du starta från XP-skivan och därifrån köra systemunderhåll för att återställa systemet utan att behöva ominstallera hela datorn.
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Jag önskar att det vore så enklt, men nej. Det är ingen diskett som sitter i. :smirk: Det är cd som är först i ordningsföljden.
Ska höra om det gjorts några försök på att återställa systemet, tror det, men är inte helt säker.
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Tyvärr så är det inte någon diskett och sytemunderhåll går inte att köra, eftersom det inte finns någon återställnings diskett.
Det går inte heller att installera Windows på nytt. Vid omstarten kommer NTLDR upp igen, hela tiden.
Jag hade hoppats på att kunna bevara filerna, men just nu ser det inte så ljust ut.
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Lägg på windows på nytt, men i en annan mapp, t.ex. win istället för windows. Då brukar det gå att få igång burken och rädda filerna, sedan kan man radera den gammal windowsinstallationen och lägga på alla program man vill ha.
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Problemet är att om det är XP så formateras partitionen innan den börjar installera och då försvinner alla filerna.
 
Sv: vid uppstart; NTLDR

Det gick inte att göra annat än att lägga in XP på nytt. Har fixat detta fick tanka över dom filerna som jag skulle spara.
Men något som jag fortfarande inte förstår är varför det dök upp en liten grön smiley + två bokstäver nedanför texen som förkunnade att den inte hittade NTLDR.

Är det virus?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Wille
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 925
Senast: skiesabove
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 180
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 384
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp