Vid sjukdom, hur gör ni med era hästar ?

Sv: Vid sjukdom, hur gör ni med era hästar ?

Även om jag är sjuk så måste ju hästarna ha sitt. Tränar inte då men röra sig måste ju hästen i alla fall..

Ssom tur är så har jag halvvuxna barn som täcker upp om jag blir kass, å andra sidan tar jag deras dagar om det behövs

Om du är sjuk vad gör du som har egen häst ? drar du dig ner till stallet och mockar + rider ? Vill veta hur nui gör :D

Mvh
Emma
Bara att bita ihop och göra det som ska göras...Hör inte till dom som blir sjuk så ofta och när jag väl blir det proppar jag mig full med febernedsättande, sköter djur och jobb som vanligt och sover som klubbad resten av tiden...:cool:

alltså om jag har hög feber så tar jag mej bara ut och fixar för dagen men är det bara en förkylning så tar jag mej ut på en tur:) även om jag är sjuk så måste ju pållen ha det den behöver:idea:

är jag riktigt sjuk så tar min syster hästarna jag rider inte när jag är sjuk så hästarna får vila

Jag hasar mig över gårdsplan till stallet, alternativt ber något av barnen att släppa ut hästarna och ge dem hö i hagen.
Om jag är sjuk rider jag inte.

Har faktiskt aldrig varit så sjuk att jag itne har kunnat åka till stallet och mocka och fixa till min häst - med många vilopauser då...

Hästfolk är ett tåligt folk tror jag! Verkar som alla åker till stallet oavsett hur sjuk man är... Visst hade det varit skönt att stanna kvar i sängen - Men har man häst så har man!:D

Om du är sjuk vad gör du som har egen häst ? drar du dig ner till stallet och mockar + rider ? Vill veta hur nui gör :D

Mvh
Emma

Hästar är hästar oavsett hur man mår. Jag har däremot tur som har en mamma som alltid ställer upp, så mår jag för dåligt brukar hon ta dem, men annars gör jag det självklart. Mockas, fodras och kollas igenom måste man ju göra, däremot så tränar jag dem inte om det är för illa. Nu t.ex. har mina hästar mer eller mindre stått sedan slutet på juli pga en trafikolycka som gör att jag inte kan rida :( Som tur är har jag lösdrift så de får ju röra på sig ändå. När jag hade dem i box tvingade jag mig själv ut på en prommenad i alla fall om jag var sjuk.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama