Victory Abroad

tinafinis

Trådstartare
Vet itne om de finns nån länk här...

Men ialla fall.
Jag är svag för Valley Victory pollar...
Vad har ni för åsikter o tankar om denna hingst?
Arbetat med nån avkomma?
Snälla, lätthanterliga?
Vet ni om dom e sköra?
Vad tycker ni om priset 3000+23000, hade ni betäckt ert sto med en hingst för det priset om ni skulle behållt pollen själv? (Jag är ingen höginkomsttagare precis)
Visst de e inte sååå dyrt, men jag var ju inne på en billigare innan.... Men jag börja tröttna på hingstägarna...

Jag funderar även på de här med benbitar vilket han har....
ANser ni att man bör operera bort dom innan dom får problem eller man ska vänta tills dom får problem?
Jag är ju lite rädd för de här med benbitar. Men alla hästar får väl inte problem....?

Ja tack på förhand!

Sv: Victory Abroad

Då skulle jag ju hellre ta Smasher, har har ju dokumenterade avelsresultat..även om han har vissa "problem" med avkommorna, men talang o tidighet har dom och ett alldeles Uuuunderbart psyke vilket jag tror kan komma från Valley Victory

Ja de var ju de där med smasher.... ömtåligheten. Har tidigare blivit rekomenderad att röntga tillväxtzoonerna om man väljer honom...

Vi har en hingstunge efter Victory Abroud och undan ett sto efter Sierra Kosmos.

Den ungen är riktigt fin faktist. Enda nackdelen med honom är att han är lite fjantig att pyssla med.

Trots att han är den sistfödde så är han bland dom 5 största i flocken.

AM

Jag funderar även på de här med benbitar vilket han har....
ANser ni att man bör operera bort dom innan dom får problem eller man ska vänta tills dom får problem?
Jag är ju lite rädd för de här med benbitar. Men alla hästar får väl inte problem....?

Ja tack på förhand!

Tycker nog att man åtminstånde ska kolla upp dom efter betet som ett och etthalvtåringar.

Veterinären på Valla, som har opererat en si så där 10.000 benbitshästar, sa en gång till oss att benbitarna SKA bort före september månad om dom finns.
Sedan blir det bara elände..

AM

vi har en pojke, bang in line, i stallet e victory abroad, ue joie de vie. va lite tjafsig som hingst, men blev ursnäll valack direkt efter kastreringen. snäll att köra in, lite bakrädd dock. inte vet jag direkt om han blir ngn stjärna, men han e underbar att hantera (å pussa på :love: )!

sen är ju ålands stolthet useful hornline också e victory abroad, ue sierra kosmos.
hon är het som en spis, fullt ös liksom...:cool:

Äldre tråd som jag skapat...
Vart finns han nu?
Sökte på google o kom till broline, men där fanns han ju inte nu bland deras hingstar.

Sättran Stuteri utanför Örebro. Där finns även Express Lavec i år. Priset har jag ingen aning om. Express var sänkt i alla fall.

Mvh/Somi

Victory Abroud tar dom i år:
3000 vid bokning och 23.000 vid levande föl.
Exkl. moms, veterinär.

Står på Sättran utanför Örebro..ja..
Hemsida...nä...

Ni får köpa ett startprogram för Örebrotravet gällande 2:a mars.
Där står det info.

AM

Victory Abroud tar dom i år:
3000 vid bokning och 23.000 vid levande föl.
Exkl. moms, veterinär.

Står på Sättran utanför Örebro..ja..
Hemsida...nä...

Ni får köpa ett startprogram för Örebrotravet gällande 2:a mars.
Där står det info.

AM
okaj!
tack tack.

Liknande trådar

• Låst
Avel har inte sett någon "travtråd", så då startade jag denhär! :) för er som har travare födda år 2011! :) ni som har travare födda ett...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Görel
·
Hästvård Hej, skulle vilja ha flera infallsvinklar på vårt problem. Bakgrund Islandshäst, 12 år haft Ilischios med efterföljande fång sommar...
Svar
13
· Visningar
2 359
Senast: Masel
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka