Victor Victor

jassica

Trådstartare
Är det någon här som har en avkomma efter Victor Victor?

Skulle gärna vilja veta hur de är hästarna efter honom.

Sv: Victor Victor

Jag har inte, men jag har passat en. hon var en väldigt likgiltig häst.. brydde sig typ inte och verkade inte glad för något. vet inte varför, men hon har tydligen alltid varit sådan, sedan hon var föl. genomsnäll och obrydd. sprang ganska bra på banan ett tag. lite pigg att köra.

hade en som konvalecent som hette New Wave Hornline och det var en jättetrevlig kille

jag har en häst i stallet som är efter honom, en 3åring, och han är jättesnäll, och har en väldig personlighet, tror nog att även om det kommer en som absolut inte tycker om hästar, finner honom trevlig och rolig. Vill allltid vara med, och uppskattar mänskligt sällskap. Varje dag gör han något som man kan skratta åt, han är lite lustig och humoristisk av sig, han är en riktig kompis.

Att köra är han lite som att vända på en femkrona, ena dagen kan han vara mindre bra, för att nästa vara jättebra, dock har han växt väldigt på kort tid, och missat stor del av tvåårssäsongen p.ga skada. Han har inte riktigt hittat sig själv i sin stora kropp. klarar av vissa uppgifter klockrent, såsom när han var på banan första gången, men kan nog även upplevas som ganska "valpig" och barnslig.

Men en jättetrevlig häst som är oehört lätt att tycka om är det, och man får den där känslan att han är den hästen och att man aldrig någonsin kommer få en som är i närheten av hans personlighet.

Mitt ridtravarsto är efter honom.

Hon är jättetrevlig att hålla på med, men det verkar inte vara något vidare löparhuvud på henne. Om andra hästar på ridturen sticker iväg så travar hon efter i sitt tempo utan att försöka sticka.

Mitt ridtravarsto är efter honom.

Hon är jättetrevlig att hålla på med, men det verkar inte vara något vidare löparhuvud på henne. Om andra hästar på ridturen sticker iväg så travar hon efter i sitt tempo utan att försöka sticka.

Ungefär så är dom i travet med jättesnälla oftast men ingen skalle på dom alls, (undantag bekräftar regeln)

min fyra åring har inte direkt visat någon löpskalle hitills, så på honom stämmer det ypperligt.

Fast var det inte den som springer snett i vagnen och slår på sig? Då är det heller inte så konstigt...

jag äger flera hästar.

och ang den hästen du menar går det att läsa att det inte är något den gjort hela tiden, så den kan ju ha visat löpskalle tidigare om det är den jag menar.

Vad tillförde ditt svar tråden tycker du?

Det är den du menar. Inte så svårt att ta reda på.
Tråkig inställning till det här med löpskalle tycker jag, en häst som beter sig som din upplever negativa saker i samband med träning.

ja, stackars arma häst....

när du är så duktig på att gå igenom gamla inlägg och trådar så kan du ju läsa att hästen har visat enorm träningsvilja förut vid ett miljöombyte, och har inte upplevt träningen negativ. och jag lovar dig att skulle denna hästen uppleva det negativt hade han inte varit i vagn idag, då han hade visat det på sådant sätt att han inte skulle bli körd något mer.

Finns nog bra många hästar som upplever träningen negatvi, då får man variera tills man hittar någon som passar du. DU kanske har något jättebra förslag, du verkar ju kunnig menar jag.

Senast ändrad:

Jag tycker du ska lasta hästen o åka till en som jobbar här, en kiropraktor som jobbar ihop med en veterinär och dom är fantastiskt duktiga att finna fel som ingen annan finner..

Jag var dit nu med min tvååring...han har förvisso tränat bra hela tiden men hade en irriterande förmåga att hänga på vänstertömmen..som är lätt att vifta bort som "dumheter" på en såpass ung häst.
Veterinären böjde genom hästen ( och han har varit böjd förut ) och hittade inget..."kiropraktorn" tog fram värmekameran och scannade över hela hästen och fann inflammation uppe i ryggen...vet sprutade kortison o dmso på 4 ställen i ryggen, och VOILA...hästen travar spikrakt nu :love:

Senast ändrad:

vad kul! vart är det någonstans?

jag hade ju kotknackare ute förra veckan, och han hittade inget just, men han fick laser och så satt han fast lite i nacken och lite i ryggen, nu efteråt när jag kört han, har han slutat trycka sig i vagnen och springa snett, och han tar ut baksteget och stoppar inte längre bakbenet mellan frambenen, så nu går det iaf framåt och jag är nöjd med han för dagen.

nu ska han bara vilja lite själv också =)

tack. en bit att åka, men en dagsutflykt är alltid trevligt. du får gärna pma nummer.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Cattis_E
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
748
Senast: Ajda
·
Tävling Jag har en D ponny och skulle så gärna vilja komma med i Jönköping Horse show LB, om man vinner ett kval till Jönköping, är man då...
Svar
4
· Visningar
775
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka