MissFideli

Trådstartare
Nån som testat? Finns tydligen nått liknande i kapslar också.
Både Yoga och Abbie är så ruskigt feta i pälsen (skivar sig) och det började när jag flyttade till denna lägenhet tror jag.
Eftersom det tydligen inte är aktuellt med blötmat så funderar jag på att testa nått sånt här? Yoga mjällar lite ibland, annars är det mest skivorna jag stör mig på. Men det verkar vara mat, bad eller tillskott som gäller och maten är ju som den är och bada vill jag helst inte göra pga Yogas beteende.

Sv: Viacutan?

Något jag snarare skulle rekomendera vid torr päls/hårbotten.
Kan det vara så att katterna försöker kompensera för torr innemiljö med att producera mer fett?
Skaffa en luftfuktighetsmätare.
PL

Men du, nu tror jag verkligen du slog huvudet på spiken! Ska genast ut och leta luftfuktighetsmätare. Har själv klagat på torr luft men aldrig tänkt på det så.

Tack :bow:

Bara lite o.t, hur ofta tvättar du katterna? Och hur länge håller dom sig fina när du tvättat dom? Har tänkt flera gånger att jag ska göra det, men det blir aldrig av. Jag stör mig också på Mis skivor och allra värst är det vid svansroten...

Abbie har blivit badad 1 gång/år inför utställning men nu när hon inte ställs längre så är planen att inte bada alls. Pratade med pälsgurun här i stan och hon rekomenderade bad iaf varannan månad för att hålla pälsen bra. Men det måste finnas andra sätt att hålla den fin på, framförallt när det gäller innekatter som inte blir skitiga.

Nått du kan testa är talk, dela pälsen, häll på, låt verka i nån timme och borsta sen ur. Så kör jag den sista finliringen innan utställningar. PM:a om du vill ha tips på bra och parfymfri talk.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 222
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Jag är lite orolig för min Tuva. Hon är så smal! Dessutom är pälsen lite tråkig, och hon har lite mjäll. Ska testa tvätta henne och se...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 769
Senast: hallonsaft
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår