Sv: Vi som väntar kattungar!!
Visst... Jag hoppas att katterna får det bra, de är nämligen de jag bryr mig mest om. Vad jag har uppfattat så kan inte ts så mycket om kattuppfödning...
Jag väljer själv vad jag gör med mina katter!
Marly köptes inte endast som sällskapskatt och har inget fel i sitt yttre.
Dessutom är både han och Ariel friska sunda individer med oerhört bra och barnvänligt lynne.
Båda älskar barn och människor övht, dom är alltid först framme när vi får gäster osv.
Vi har små barn och ändå har aldrig katterna rivit eller bitit dom, inte ens om barnen varit hårdhänta(vilket som givetvis inte får, vara hårdhänta alltså).
Att man avlar med renrasiga katter behöver inte betyda att man är seriös.
Vi köpte en svindyr hona som var helt korrekt med superbra stamtavla från en känd stor uppfödare inom rasen.
Meningen var att vi skulle avla längre fram, hon dog som 7 månader i FIP och uppfödaren vägrade kännas vid det.
Fick ingen ny katt och ingen ersättning.
Min hona får kattungefoder+vuxenfoder med mkt fett+protein i både före och nu under dräktigheten.
Katterna är vaccinerade och det kommer även kattungarna bli, samt att våra katter är avmaskade vilket även kommer ske på kattungarna.
Jag har redan gjort bolådor, införskaffat ersättning+flaska,värmedyna,slemsug,bok om kattuppfödning.
Så jag försöker iaf göra mitt bästa.
Tråkigt att det ska bli såhär.