Varit på Fagersta i två dagar nu, igår körde jag med Nessie och första loppet nollade vi och höll tiden och det räckte till en 7:e plats. De andra två loppen ville sig inte slalomet och blev medveten disk från mitt håll för att köra vidare och ha fart. Väl hemma på kvällen så upptäcker jag att Nessie är halt efter att ha legat stilla en stund, det värmer ur i rörelse men hon får vila resten av tävlingarna. Imorse markerade hon knappt när hon legat still hela natten men det blir vila för henne ändå över helgen. Tror hon lyckades halka till i första loppet och fått en lättare sträckning.
Husse och Nike tog första pris och pinne och så en tredjeplats i hopploppen igår, idag blev det förstaplats och pinne igen och så en andra plats i agilityloppen . Nu behövs bara en pinne till i agilityn så kan de flytta upp om de vill, jag och Nessie har inte tagit en enda pinne än .
Det har varit varmt och jag är glad att voovvarna fick varsin kylväst nu innan tävlingarna, de har faktiskt hjälpt en hel del och så fanns det hundbad på promenadavstånd så de fått svalka sig där emellan klasserna. Imorgon blir tredje dagen för husse och Nike på Fagersta med ett agility och ett hopplopp så ni får hålla tummarna att han tar pinne i agilityn .
Nessie, Nano och Nike i sina kylvästar:
Husse och Nike tog första pris och pinne och så en tredjeplats i hopploppen igår, idag blev det förstaplats och pinne igen och så en andra plats i agilityloppen . Nu behövs bara en pinne till i agilityn så kan de flytta upp om de vill, jag och Nessie har inte tagit en enda pinne än .
Det har varit varmt och jag är glad att voovvarna fick varsin kylväst nu innan tävlingarna, de har faktiskt hjälpt en hel del och så fanns det hundbad på promenadavstånd så de fått svalka sig där emellan klasserna. Imorgon blir tredje dagen för husse och Nike på Fagersta med ett agility och ett hopplopp så ni får hålla tummarna att han tar pinne i agilityn .
Nessie, Nano och Nike i sina kylvästar: