Whippet är inte helt ovanliga, inte heller italienska vinthundar och förut har det funnits några bra afghaner. Tror det är 2 salukis totalt som öht tävlat agility officiellt. Det är så jäkla svårt att styra dem! När jag tränat lite förut så går det antingen långsamt och korrekt, eller full fart utan kontroll Men det var just därför instruktören rekommenderade den här kursen också när jag var på öppet hus förut. Vi konstaterade att jag inte direkt behöver hjälp att lära in hindren, vilket är i princip det enda de gör i nybörjarkursen. I fortsättningskursen blir det mer styra hunden och tja... Jag är lite rädd nu att jag tagit mig vatten över huvudet...Spännande! Det vet jag inte om jag sett nån En afghan och några bra whippet, men annars vet jag inte Ska bli kul att höra hur det går! Farten har de ju iaf
Det lyckades du nog ja! Att jag har frågor innan godkännande är enbart för att folk som faktiskt är intresserad av "icke-vinthundig" träning ska gå med, annars blir det på nolltid fullt av folk som vill träna utställning eller bara diskutera LC/kappTror jag lyckades ansöka till gruppen precis.
Har en borzoi som jag tränar agility med, avslutar pre-agilitykursen imorgon och har dessutom kommit igång med nybörjarkurs.
Har du några filmer på när ni håller på med agility? Tycker du också det är svårt att styra?