Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Tips mottages om hur jag ska få vovven att hålla apporten kvar i munnen?
Han tar den på kommando, och sen släpper direkt med buller och bång...
Ja, så tror jag också att det är! Även det där med tävlingsnerverna spelar nog en stor roll i ens beteende i de lägre klasserna. De som tävlar högre upp har ju troligtvis tävlat en del, har fått rutin och vet vad som fungerar på den egna hunden ifråga om beröm mellan momenten osv. Det är ju sånt som man märker efter ett antal tävlingar tänker jag. Min förra hund blev mer störd än peppad av att jag tog i honom (han gillade inte att bli klappad), däremot om man applåderade lite, sa "gud vad du är duktig" och eventuellt la in ordet "pipen" som var hans favoritleksak så gick han igångTror att det är många i ettan som faktiskt inte vet att det är ok att berömma mellan momenten.
Jag fick lara mig en speciell technique pa IPO traning. Man tar en rundstav samma tjocklek ungefar some apport och sagar av ett par decimeter. Spika fast ett snore i varje anda. Satt dig pa en stol med hunden framfor fotterna och en klicker i handen. ge hunden pinnen. Dra forsiktigt i snoret pa ena sidan och klicka och leverera godis nar hon haller, for att sakta forlanga hallandet, eller var beredd att (ytterst forsiktigt) halla ihop munnen om hon vill slappa.
Det tar inte manga ganger innan man har klickat in ett mycket stabilt hallande och blir av med allt tugg.
Jag fick lara mig en speciell technique pa IPO traning. Man tar en rundstav samma tjocklek ungefar some apport och sagar av ett par decimeter. Spika fast ett snore i varje anda. Satt dig pa en stol med hunden framfor fotterna och en klicker i handen. ge hunden pinnen. Dra forsiktigt i snoret pa ena sidan och klicka och leverera godis nar hon haller, for att sakta forlanga hallandet, eller var beredd att (ytterst forsiktigt) halla ihop munnen om hon vill slappa.
Det tar inte manga ganger innan man har klickat in ett mycket stabilt hallande och blir av med allt tugg.