Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sprang första turen på drygt 2 veckor ikväll pga förkylning. Så himla skönt! Sprang 3 km med snittempo 6.30 vilket är bra för att vara mig! Har sprungit sammanlagt kanske 5 ggr sen jag fick barn i mars och tar det rätt lugnt för att musklerna ska hänga med :)

I förrgår sprang jag i mina (högt älskade) kompressionsshorts från 2XU och t-shirt, i går frös jag i långa tights, långärmad tröja och väst. Varför kan det inte vara 17 grader varmt och vindstilla varje dag ;)?

I övrigt är det dags att köpa nya skor igen. Det lutar åt ett par hederliga Nike Air Pegasus igen, men kanske att en borde gå wild and crazy och satsa på någonting mer spännande. Vi får se!

Nån som sprungit ett zombielopp/ run for your lives? älskar lopp och undrar om det är lika kul som det låter

I förrgår sprang jag i mina (högt älskade) kompressionsshorts från 2XU och t-shirt, i går frös jag i långa tights, långärmad tröja och väst. Varför kan det inte vara 17 grader varmt och vindstilla varje dag ;)?

I övrigt är det dags att köpa nya skor igen. Det lutar åt ett par hederliga Nike Air Pegasus igen, men kanske att en borde gå wild and crazy och satsa på någonting mer spännande. Vi får se!
Det är för att vi ska kunna känna oss lite extra tuffa och duktiga när vi ger oss ut. Kul med skoköp, man flyger ju fram med nya skor.

I fredags sprang jag fran ena sidan London till andra sidan, typ. Langst Thamsen. 16.4km blev det (langsta jag sprungit nagonsin!), saaaa nara 10 Miles, men nar jag var ca 200m fran dorren sa min mage upp sig, sa utan att ga in pa for mycket detaljer sa blev det jakligt brattom hem :nailbiting::nailbiting::nailbiting:. Nasta gang jag ska springa langt ska jag planera lite battre hur jag ater och dricker innan. :angel:

Igar blev det 10km med mycket backar. Kandes jakligt tungt men hade sallskap sa vi sprang pa aven om det gick lite langsammare an vanligt. Varmen och stressig helg spelade nog in.

I veckan ska jag forsoka springa lite snabbare och kortare, men trana lite mer styrka istallet.:bump:

Jag har varit förkyld i evigheter och knappt sprungit sen Göteborgsvarvet. Men nu har jag varit ute på två pass på dryga timmen (ca 15 km) och det känns bra! Jag är så taggad att springa. Lyssnar på massa löparpoddar och vill hitta lopp att springa. Det kommer nog. Är i alla fall anmäld till nästa års Gbgvarv. Då springer jag under eget namn :p Ska dessutom se till att springa något seedingslopp så jag kommer i en bra startgrupp. Nästa år ska jag göra PB lätt! Plus att jag vill springa ett helt maraton nästa år. Det gäller att ha planer!

Tröskelintervaller med kollegan idag. 5 st i 4:40-tempo med 45 sek gåvila emellan. Jag tyckte det var helt ok men hon var väldigt trött.

Jag kanske håller på att springa ifrån henne? :)

Nu är det vila i någon vecka, loppet i lördags tog en del på kroppen, jag körde hårt och det var asfalt hela vägen. Känner av ena benhinnan lite också. Ska verkligen försöka ta mig till gymmet och köra lite styrka nu.

Kändes tungt idag men sprang samma runda på nästan exakt samma tid så det var nog inte så farligt. Känns skönt att orka springa lite längre nu än tidigare. Uppförsbackarna är fortsatt jobbiga dock. När släpper det tro?

@HeddaVovven vet inte om det nånsin släpper men man får väl tänka att man tränar styrkan och kondisen flera gånger effektivare och därför förtjänar nåt extra gott när man kommer hem :D
Om man använder strava kan man göra ett segment för dom backarna man springer ofta och då hålla koll på hur mycket bättre man blir med tiden. Det ger mig som är siffernörd extra pepp! Jag har en monsterbacke på en km jag kör varje vecka och det känns aldrig lättare men det går tydligen ett par sekunder snabbare nästan varje vecka.

@Diskurs snyggt jobbat :bump: :banana: Jättesnabbt ju, men förstår känslan av att bli beroende av personbästa!

Här blev det tvärstopp förra veckan men ett virus, ont i lederna och benen, men nu är jag bra och det är jätteskönt att springa på helt utvilade ben för en gångs skull.
Körde lite fartlek längst regents canal igår och det gick riktigt snabbt för att vara mig utan att kännas dödsjobbigt.
Idag blev det en lungn runda men fick ett nytt vo2max enligt min klocka. Inte för att jag vet vad det betyder riktigt men det låter ju bra :angel:

Kändes tungt idag men sprang samma runda på nästan exakt samma tid så det var nog inte så farligt. Känns skönt att orka springa lite längre nu än tidigare. Uppförsbackarna är fortsatt jobbiga dock. När släpper det tro?

Försök tänk på tekniken i uppförsbackarna så går det lättare:

- Sträck på dig
- blicken upp
- slappna av i axlarna
- korta steg
- spring på främre delen av foten
- och försök låta foten vara i marken så kort stund som möjligt, bara nudda och så upp igen.
- "Dra" dig gärna fram med armarna.

Ansträngningsnivån ska helst vara densamma som när du springer plant vilket innebär att man får minska farten.

Jag har varit förkyld i evigheter och knappt sprungit sen Göteborgsvarvet. Men nu har jag varit ute på två pass på dryga timmen (ca 15 km) och det känns bra! Jag är så taggad att springa. Lyssnar på massa löparpoddar och vill hitta lopp att springa. Det kommer nog. Är i alla fall anmäld till nästa års Gbgvarv. Då springer jag under eget namn :p Ska dessutom se till att springa något seedingslopp så jag kommer i en bra startgrupp. Nästa år ska jag göra PB lätt! Plus att jag vill springa ett helt maraton nästa år. Det gäller att ha planer!

Jag är också ofta mer taggad efter ett uppehåll. Kroppen har hunnit återhämta sig och formen är toppad. Planer är roligt!

@Kricko_S ja, under 50 var ju mitt mål för säsongen och det har jag redan slagit nu. Vet inte varför jag inte känner mig nöjd. Bara att kämpa vidare.

Finns de några traillöpare här? Kan ni ingående förklara vad som menas med det, hur man gör, vilka skor man har osv.

Har sprungit en del långlopp på asfalt men har alltmer börjat springa i skogen. Jättehärligt med skogsstigar och backar men är det trail? Eller är trail helt utanför stigarna, vad heter det då på stigarna? Om man ska springa ett sånt lopp, hur hittar man runt då?

@vackerdag - jag skulle säga att trail är både på mindre stigar och i terrängen.
De lopp jag har sprungit har varit uppmärkta med band.
Det liknar ju orientering, men att man då tar sig mellan kontrollerna utan uppmärkta banor.

Jag har en favorittrailmodell (Speedcross) från Salomon när jag springer "off-road" som har gummidobbar, finns modeller från andra märken också och även orienteringsskor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka