Hej! Fyller snart senior så jag tänker att jag också får vara med här. Springer typ 4-6 mil per vecka. Har inte riktigt haft några konkreta mål tidigare men blev övertalad att springa göteborgsvarvet i år och det gick på 1.58. Nu är jag taggad på att bli snabbare!!! Och kanske faktiskt springa stockholm marathon också.
Har liksom
@Freddie lite höftproblem eftersom att jag är svag i min rumpmuskulatur. Måste träna upp gluteusmusklerna så att de kan stabilisera bäckenet mer

. Men det är inte asjobbigt utan snarare en ngt obekväm pyttekänsla som kommer efter 10-12 km, och jag är rätt övertygad om att den skulle kunna avhjälpas med lite styrka i träningsschemat.
Sen är jag hemskt begåvad vad gäller att trycka snabba kolhydrater många gånger om dagen också, och det har resulterat i att jag väger lite för mycket för att vara riktigt snabb. tror att jag har ett BMI på typ 23. Skulle vilja tighta till mig till BMI cirkus 20 men det är inte våldsamt prioriterat! tänker dock att jag skulle bli rätt nöjd med mig själv om jag för en vecka eller så undvek kakor