Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

Tack asfaltsflickan och Philosophia! Jag ska se om jag finner något av det lockande som gör att jag tar mig runt..annars är det väl bara o inse att springa är inte min grej.

Grymt jobbat i det vidriga vädret och med så lite publik ute! :bow: Gärdet och Djurgården måste ha varit en pina.Nästa år är det förhoppningsvis bra väder igen och du kommer att få en grym upplevelse när mer publik finns på plats. Man bärs verkligen fram av publiken och på Gärdet och Djurgården så behövs det verkligen.

Jag avstod i år pga att jag fortfarande rehabiliterar en envis vadskada, men jag stod så klart och hejade på. 45 minuter höll jag och hundarna ut innan vi höll på att frysa ihjäl. Senare svidade jag om till löparkläder och fyllde fickorna med energigel och gav mig ut bland löparna. Jag sprang med, försökte peppa och delade ut energigel! Det var underbart att få insupa maratonstämningen och jag imponerades verkligen av de glada minerna trots att mer än 35 km var passerade och alla löpare var genomvåta och iskalla.

Jag är själv jätteimpad av alla stackars funktionärer som stod ut i lördags, och att det alls fanns någon publik kvar till oss slashasar som kom släntrandes på slutet - ett särskilt tack skulle jag vilja ge till tjejen som stod och sjöng solo "sommaren är kooooort, det mesta regnar booooort" mitt på ett övergångsställe någonstans på slutet. :D Det gör så gott för både kropp och själ att bara få skratta spontant, hon gav alldeles ensam en fantastisk energiinjektion till mig och säkert alla andra som passerade...!

Tack asfaltsflickan och Philosophia! Jag ska se om jag finner något av det lockande som gör att jag tar mig runt..annars är det väl bara o inse att springa är inte min grej.

Jag rekommenderar varmt en bra pulsklocka och en schysst mp3-spelare (förutom givetvis bra skor och kläder) - utan de tekniska apparaterna hade jag nog inte gjort många kilometer på hemmaplan heller... jag är nu en statistiknörd som älskar att mäta och jämföra kilometertider, men jag tror att alla gillar sporren av att se svart på vitt hur man (förhoppningsvis) förbättrar sig och springer fortare med lägre puls i takt med ökad träning. Men lite ösig musik är också mer eller mindre ett måste för mig och för att komma in i en positiv känsla av hela grejen när jag är ensam ute i mörkret på grusvägarna och det blåser kall motvind. Börjar man tänka "nej fy fasen vad det här är trist", så ÄR det onekligen väldigt drygt!

Jag rekommenderar varmt en bra pulsklocka och en schysst mp3-spelare (förutom givetvis bra skor och kläder) - utan de tekniska apparaterna hade jag nog inte gjort många kilometer på hemmaplan heller... jag är nu en statistiknörd som älskar att mäta och jämföra kilometertider, men jag tror att alla gillar sporren av att se svart på vitt hur man (förhoppningsvis) förbättrar sig och springer fortare med lägre puls i takt med ökad träning. Men lite ösig musik är också mer eller mindre ett måste för mig och för att komma in i en positiv känsla av hela grejen när jag är ensam ute i mörkret på grusvägarna och det blåser kall motvind. Börjar man tänka "nej fy fasen vad det här är trist", så ÄR det onekligen väldigt drygt!

Kläder har jag, iaf till en början likaså skor. Det är när hösten kommer och vintern som jag går bet. Men det går ju alltid att lösa. Skor likaså..de funkar nu när jag inte springer så långa sträckor men kommer jag över mitt bekymmer så lär jag nog behöva bättre grejer.

Puls och andra tekniska detaljer motiverar mig inte alls. Musik kan gå, det är nog det enda som jag kan tänka mig funkar en liten stund. Jag får nog helt enkelt inse att jag är svårflörtad o blir jäkligt fort less. Det gäller inte enbart detta med att springa..det gäller allt.

Grattis till en jättestark prestation! :laugh:

I lördags var första gången sedan i februari som jag faktiskt var glad att jag har benhinneinflammation och inte behövde (fick) springa. Kallaste junidagen i Stockholm på 84 år! Motvind 12 m/s på Västerbron! Och regn, regn, regn! Alla som kom runt i lördags ska vara stolta över sig själva! Jag hoppas att jag har hela benhinnor till nästa år, det är en fantastisk upplevelse att springa Stockholm Marathon!

Om du verkligen inte tycker löpning är roligt så skulle jag faktiskt ifrågasätta om det är rätt träningsform för dig? Jag gillar löpning och cykel men avskyr löpband och spinning och väljer därför andra former av träning på vintern! Jag tycker det är skönt med varierande natur, tid att tänka och bra musik!

Lillgrådis: grymt bra ju! Är anmäld till lidingöloppet i höst och känns det bra kan det mycket väl bli maran nästa år :)

Om du verkligen inte tycker löpning är roligt så skulle jag faktiskt ifrågasätta om det är rätt träningsform för dig? Jag gillar löpning och cykel men avskyr löpband och spinning och väljer därför andra former av träning på vintern! Jag tycker det är skönt med varierande natur, tid att tänka och bra musik!

Jag försöker komma över mina hinder för att ha ett konditionspass med mig i mitt 'schema'. Jag behöver verkligen ha ett sådant pass. Jag avskyr spinning, löpband och cykel.

Sambon har nu anmält sig till nästa års Sthlm Maraton..så jag lär ju bli medberoende oavsett jag gillar att springa eller inte.

Sedan har jag ett annat problem som dyker upp i andra sammanhang också. Har ni några problem med att när ni rör på er (springer/cyklar/vandrar/rider) att ni blir skitnödiga? Hur fn löser jag det? Huvudproblem är en sak..o fysiska problem något annat.

Jag hade lite problem med löparmage tidigare, men ju mer jag har sprungit desto mindre har det blivit. Sedan handlar det om att äta sådant som inte triggar tarmarna (vilket kan vara individuellt). Själv kan jag inte äta knäckebröd eller allt för grovt rågbröd om jag ska springa långpass. Jag vet flera som tar Imodium inför längre lopp.

Jag äter lågkolhydratskost och påverkas sällan av magen faktiskt :)

Jo, konditionspass är ju bra men jag har tex kört BodyCombat under rätt många år. Ska sambon springa marathon kan du ju njuta av sällskapet på rundorna annars! Precis som det är trevligt med en promenad tillsammans så kan man njuta av en lugn löptur istället!

Tjoho, jag ska förresten få "proffshjälp" inför nästa års mara. En i min bekantskapskrets som jag vet har sprungit mycket tidigare visade sig ha varit en mycket bra maratonlöpare med 2:53 h som bäst! Tänk vad pinsamt lite man vet om sina bekanta! I varje fall så har hon lovat att hjälpa mig med upplägget till nästa år. Det ska verkligen bli superkul! :)

Oj oj, det låter verkligen som god draghjälp - vad roligt! Får du reda på några universaltrick så får du gärna sprida dem vidare... :D

Medan de sista resterna av träningsvärk släpper greppet om låren, så har jag redan siktat in mig på det något mindre glamorösa Växjö marathon i slutet på oktober kommande höst - åtta varv på samma femkilometersrunda låter som en utmaning av annat slag än Stockholm. Men det borde inte gärna bli kallare väder åtminstone!

Vad kul! Jag hade Växjö inplanerat förra året, innan jag insåg att jag hade en vadskada att rehabilitera. Det ska vara ett riktigt roligt lopp och en mycket snabb bana. :)

kl

Fråga: vars har ni telefon och nycklar när ni är ute och springer? Man har ju oftast inte så mycket fickor..

kl

Fråga: vars har ni telefon och nycklar när ni är ute och springer? Man har ju oftast inte så mycket fickor..

Jag har bara husnyckeln (utan nyckelring) och då i en liten ficka i löparbrallorna om det finns (vissa tights har) annars i handleds-svettband med ficka. Telefon har jag inte med men min mp3-spelare sitter i en hållare runt höger överarm. Där kommer väl en ev. musikmobil hamna också.

Jag har mobilen i sportbehån, men det är bara en tidsfråga innan den blir vattenskadad bortom räddning. Måste köpa en sån där armhållare... :D

kl

Precis som Digbil har jag bara med mig en enskild nyckel och jag har dels en ficka bak på tightsen och dels en ficka på ärmen på min långärmade tröja. Så på vintern har jag två fickor och på sommaren en. ;) Där får jag även plats med iPoden, men telefonen lämnar jag hemma. Funderar dock på att köpa ett band till armen så att jag kan ta med telefonen - kan vara bra när jag är ute och ränner i skogen.

Jag har ett lite annorlunda problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med! När jag springer blir jag iskall om magen. Verkligen iskall! Det leder i sin tur till att jag ibland får ont i magen. Inte håll alltså, utan magont. Lägger jag händerna på magen och värmer upp den lite försvinner smärtan.

Vad tusan ska jag göra åt det här?? :crazy: Springa omkring i fleece-korsett??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka