Vi som lagt hästarna "på hyllan"

ISABEL

Trådstartare
För snart ett halvår sedan valde jag att sälja mina hästar då jag verkligen kände att jag inte hade tiden eller orken att fortsätta. Jag har småbarn, jobbar cirka 75% plus att jag studerar på Komvux via distans. Jag har eget stall så jag har fått sköta allt själv. Hade jag haft råd hade jag istället stallat upp en häst kanske i ett närliggande stall med full service, men tyvärr har jag inte världens mest välbetalda jobb så det var inget alternativ.

Det är verkligen jobbigt att vara utan hästar. Hjärtat skriker efter häst! :love: Jag sitter dagligen och drömmer mig bort bland hästannonserna men de närmsta åren kan jag bara glömma att ha egen häst.. Har försökt hitta en medryttarhäst men det verkar som att folk vill rida sina hästar själva, åtminstone nu på sommaren. :p Testade att rida på ridskola men det var verkligen inte min grej! Uttråkade hästar som lyssnade NOLL på hjälperna. Har ju haft egna hästar i hela mitt liv och är van vid att ha känsliga och lyhörda hästar. Men visst, jag fick åtminstone rida på ridskolan men med tanke på vad det kostade och vad lite jag fick ut utav det så valde jag att sluta.

Finns det andra i min sits? Som slutat med hästar? Varför slutade ni? Planerar ni att skaffa häst igen i framtiden? Vore intressant och prata med andra i samma sits.. :)
 
Sv: Vi som lagt hästarna "på hyllan"

Är också i den sitsen, sålde hästarna när jag väntade äldste sonen.
Han är 5 nu så har varit hästlös ett bra tag nu, red hans farmors häst innan jag och pappan gick isär, sedan lite på ridskola innan den lades ner, men nu är jag helt utan :( Saknar det så det gör ont. Sitter nu och tittar på annonser och videor på youtube.

Kommer dock inte kunna skaffa någon häst på ett bra tag än.
Jättetrist verkligen.
 
Sv: Vi som lagt hästarna "på hyllan"