Vi som förlorat hästar

@mollyphlox , du kommer säkert hitta någon som kan fånga ditt hjärta, men det kanske tar tid. Om det inte blir för smärtsamt att titta på någon som liknar din Natta, kanske du kan titta på syskon om det finns några?

Tyvärr var hon såpass gammal att hennes enda helsyster dog två år innan henne. Var faktiskt och kollade på en av helsysterns avkommor som var till salu i höstas, henne hade jag gärna köpt men tyvärr blev hon såld till någon annan. Dessutom var hon liiite för liten för mig också.. :( Och då hade jag fortfarande ett helt skolår kvar på annan ort. Hade hon varit till salu nu hade läget varit ett helt annat.
 
Min fina Definite Romance som jag inte ens fick äga ett helt år. Jag köpte henne oktober 2011 och september 2012 togs hon bort från mig :(. På den korta tiden fick vi ett särskilt band. Hon är saknad :heart

 
Idag har jag tagit bort min älskade häst. Hon har spatt och jag har hållit på sedan i höstas att försöka få henne bra. När jag tittar tillbaka kan jag se att problemen börjat för länge sedan, men det är de senaste 9 månaderna jag vetat att det beror på spatten. Hon blev 15 år, jättetrevlig, snäll. Jag har haft henne hela hennes liv, och hon har varit med i alla skiftningar från fattig student med uppstallning via barn och graviditeter tills nu när vi sitter på egen gård. Sedan mitten på maj har jag märkt att detta påverkar hennes vardag, med ovilja att gå i fina kuperade sommarhagen osv.

Hon togs bort här hemma, och jag kommer att få tillbaka askan så att vi i familjen kan ha en liten begravning senare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 629
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 855
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 975
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag sålde mina hästar för en och en halv månad sedan. Motivation och intresse hade falnat och oro för deras hälsa (fångbenägna) och...
Svar
8
· Visningar
1 661
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp