Hear, hear!
Mörka vinterkvällar (om än inte till julbordet) finns Yeti alltid hemma. Som ett benchmark.
Sen har jag faktiskt smakat en svensk stout som jag håller som jämförbar med Yeti. Double Nitro Stout (och helst version 2) från Hyllie bryggeri. Jösses.
Yeti var en av mina första ölkärlekar, som vi fick slita för att hitta ställen som serverade den! I samma veva Tsarina Esra från De Molen, har inte sett den på länge nu men bryggaren har lovat att leverera ett fat till mitt bröllop om jag hör av mig nåt år innan
Numera har den halkat ner en hel del på listan, över ligger tex Emelisse Imperial Russian Stout, Pohjala Öö, Tactical Nuclear Penguin (Brewdog), 100% Viking från All In och det mycket passande I love you with all my stout (Evil Twin). Tycker ofta om Omnipollos stouts också. Och de islänska bryggerierna (helst Gaedingur eller Borg) gör ofta grymma imp stouts.
Tänkte inte köpa den på systemet . Känner jag mina kollegor rätt kan det nog vara bråttom ändå, om man ska hinna få ett smakprov. Hällde saffran i några flaskor av en lite brettig cider, men fick smyga med det för min partner jublade inte direkt över idén.Dream on. Tror den sålde slut på typ fem minuter... Finns en låda eller två kvar, utspridda på 15-20 systembutiker i obskyra mellansvenska småorter...