Vi skall valpa!!!!1

rubytoo

Trådstartare
:eek:
Snart är det dags att få små plutte valpar. Jag som bara haft kattor och hästar som ynglat av sig undrar nu vad vi skall tänka på.

Är det väldigt jobbigt eller brukar det gå lätt??

Sv: Vi skall valpa!!!!1

*Ras?
*Ålder?
*Kondition?
*Hull?
*Psyke?
*smalt/brett bäcken?

+ en hel del andra faktorer spelar in huruvida det blir en lätt/ mindre lätt förlossning.

Vår Briard tik hade otroligt lätt att valpa:D
Hon fick 9 valpar på mellan 06.54 & 17.05, inga problem valparna kom på andra krystningen.
Alla levde och var pigga, jag tror att 4? kom baklänges och dom andra framlänges:D
Dessutom så fick hon stora valpar om man jämför med andra av samma ras, så vi hade riktigt tur med henne:banana:
Fast jag tycker nog att dom var jobbigast när dom var ca. 5v och väckte mig vid 03.30 för att dom ville gå ut:rofl:

Lycka till med bebisarna!

Oooh

LIte närmare då:

Jack Russel
4år
Bra kondition
Normalt hull för en sådan vovve
Lung men ändå "ettrig"

Har jag faktiskt ingen aning om :eek:

Låter som att det ska gå bra.
Holl koll på tempen, så vet du när det börjar dra i hop sig :)

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
986
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 723
Senast: MML
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 419
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II