Jag och sambon har bestämt oss för att hyra en gård där det även finns möjlighet att få ha hästar. Vi har evt en gård på gång men kruxet är den att stallet är fullt med spiltor och inga boxar. Idag är det rätt dyrt att bygga boxar samt sätta in nya boxar. Sen måste hagarna fixas osv. Hur hade ni gjort ? Hade i tagit denna gård som är fullt med utrymmen eller hade ni kollat efter en annan gård med färdiga boxar ? ?
Sen funderar man ju även då på att, om ja nu bygger en massa boxar eller sätter in nya, och den dagen man flyttar om hur man löser det då, för ägaren ska ju inte tjäna något på det. Eftersom att det är jag som har lagt ut dom pengarna på det. Jag är så jäkla kluven så ja håller på att bli galen.
Sen har jag även planer på att hyra ut Boxplatser och då har jag läst på Jordbrukets hemsida att man måste ha tillstånd för det och vad jag vet och hört och sett så är många privata stallar utan tillstånd för dom orkar inte bry sig om det och dom vet att stallet är godkänt.
Hur många utav er som hyr ut eller är inhyrda har tillstånd för stallet ? ? ?
Sen funderar man ju även då på att, om ja nu bygger en massa boxar eller sätter in nya, och den dagen man flyttar om hur man löser det då, för ägaren ska ju inte tjäna något på det. Eftersom att det är jag som har lagt ut dom pengarna på det. Jag är så jäkla kluven så ja håller på att bli galen.
Sen har jag även planer på att hyra ut Boxplatser och då har jag läst på Jordbrukets hemsida att man måste ha tillstånd för det och vad jag vet och hört och sett så är många privata stallar utan tillstånd för dom orkar inte bry sig om det och dom vet att stallet är godkänt.
Hur många utav er som hyr ut eller är inhyrda har tillstånd för stallet ? ? ?