Ta det lugnt alla, ni måste inte ogilla konceptet bara för att jag inte gillar det. Man får ha sin åsikt och oavsett om det är en "seriös" hästhandlare eller inte så gillar jag inte konceptet.
För mig handlar det om intentionen man har när man säljer hästar eller djur övht, sen huruvida köparen är seriös eller inte och att det kan bli fel hur man än gör har inte med saken att göra. Fel kan det bli oavsett.
Det finns bra koncept när det gäller att hitta hästar åt folk, känner en som folk anlitar för att hitta rätt tävlingshäst osv och sådana koncept är helt okej, att ta in och rida till och lägga tid på hästen så att den ska vara redo för ett nytt hem är helt okej enligt mig. Och inte tar in fler hästar än att dom har råd att säga nej till folk. Det är heller inte folk som vill bli rika.
Så ni behöver inte ta så illa vid er för att jag ogillar konceptet, det är liksom vad jag tycker. Alla har rätt till sina åsikter.
Det är ju fantastiskt för övrigt denna övertron på hästhandlare som verkar vara här, härligt när man hittat sitt sätt att köpa häst på.