Vi över 180cm eller nästan =)

Sv: Vi över 180cm eller nästan =)

är inte särskilt lång, men min fråga är vad hittar man en butet sadel och vad kostar dom ungefär? letar efter ny sadel, brun.. men hittar inga som jag vill ha :(

Du beställer från Equalityline, de är de som är återleverantörer. Räkna med låååång leveranstid för de är eftertraktade. Betalde 27.000 för min, men vet att det ska finnas någon modell för 23 tusen tror jag, de som inte har integrerade paneler fick vi höra...men vet inte så noga!

jag e ganska lång men består bara av ben å min medryttare e 184 å består oxå bara av ben. vi har hittat en gör bra hoppsadel. BR Jos Lansink special har extra framskurna kåpor å min medryttare får plats med sina ben utan några som helst problem. finns i svart å brun å kostar ca 12 500 kr (den bruna e billigare)

Sökte efter den på google nu och hittade en sida. Hur lång är deras garanti för läder samt bom? Såg ut att vara en väldigt fin sadel för 12500kr.

Kommer ut en sadelutprovare till stallet på fredag eller lördag, ska bli väldigt spännande :) Har en känsla av att kalaset kommer att bli dyrt bara men huvudsaken är att killen min får en bra sadel och att jag får plats :D

Jag är ca 178 cm lång och har en Crown Patriot. Hade en Kieffer Donau innan, men fick inte särskilt bra stöd av den..

*knapp lån*

Jag tycker att det är ok att vara lång och ponnyryttare. Det handlar egentligen inte om längden. Det viktiga är bara att man inte stör hästen samt att man behåller balansen och då är faktiskt ett större problem om man har lång rygg än om man har långa ben.
Själv rider jag i en Passier Fs de gånger vi leker hoppryttare :p Jag är en dressyrryttare egentligen.

*knapp lån*

Jag tycker att det är ok att vara lång och ponnyryttare. Det handlar egentligen inte om längden. Det viktiga är bara att man inte stör hästen samt att man behåller balansen och då är faktiskt ett större problem om man har lång rygg än om man har långa ben.
Själv rider jag i en Passier Fs de gånger vi använder hoppsadel. Fungerar jättebra för mig, jag är 178 cm och långa ben..

Det blir troligen en Albion K2 för mig, hoppas på att man gör ett bra köp :)

jag är 182cm och är ganska smal väger ca 52kg så det med sadlar har varit ett problem med mig :( jag har just nu en stüben men den räcker inte riktigt till, men duger för stunden, ska snart köpa ny häst+ ny sadel :) men det kommer att bli svårt att hitta :crazy:

Det är verkligen jätte jobbigt det där med sadlar. Visst är plånboken hur stor som helst så är det bara att special beställa men det är ju inte alla som har råd med det.

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III