Vi över 180cm eller nästan =)

Carroo

Trådstartare
Tänkte skapa en liten tråd för oss hoppryttare som är över 180cm eller iaf nästan :) Vad har ni för sadlar? Kort är alltid kul så visa hästen, dig och sadeln :) Själv håller jag på att bli tokig vad gäller att hitta hoppsadel som passar mig och mina långa överben. Är 181cm och trivs väl bra med det iaf så länge det inte handlar om att köpa hoppsadel :bump: Visst hade plånboken varit tjock och go så hade det väl inte varit några problem men nu är den bara lite överviktig för att vara studentplånbok :) och då räcker det tyvärr inte så långt :cry:

Ha det så bra ni långa hoppryttare och självklart även ni som är lite kortare :)

Sv: Vi över 180cm eller nästan =)

Är inte så lång, bara 175 men har en extra framskuren Butet som jag sitter super i med mina långa ben. Kieffer är ju annars en sadel i rimlig prisklass som brukar svälja en del del ben:D

Ja är ca 176-178, men har väldigt långa ben, så har oxå haft d problemet ;)
Just nu har ja en Prestige GoldenStar. Den måttbeställde vi med extra långa kåpor, och den trivs jag jättebra i :D
Innan hade jag en jättegammal stübben Siegfried, som mot all förmodan passade mej och mina långa ben perfekt. Den var dock hård som en planka :rofl:

D-ponnyn och Prestige-sadlen.
17687615.jpg

Här har jag stübben-sadeln.
17654409.jpg

Jag har en keiffer donau som jag bara älskar:love:
Vet flera långa som gillar just den modellen, själv är jag 185:angel:
Visst, baken ömmar om man skrittar ut 1h men det är det värt.
Köpte den dessutom begagnad inkl stigläder/stigbyglar för 5500, helt klart mitt bästa köp ever:banana:

jag köpte den här för 4500kr ny

det bästa är även att man kan ta bort bossorna vid rengöring samt för olika hästar den passar på alla

Jag är också lång 187 cm och låånga ben. Jag har en butet som är extra framskuren.

Söker nu en till hoppsadel åt min andra häst(lättare hannoveranare). Någon som har ett tips, han har nästan ingen manke, lite överbyggd och rund över ryggen. Snälla?

Jag är 178,5 cm över havet (mätte mig på hälsoundersökningen på jobbet härom veckan).

Jag har som jag såg ngn mer här i tråden hade, en Kieffer Donau som passar mig perfekt! Får plats med mina långa skånkben i den!

Söker nu en till hoppsadel åt min andra häst(lättare hannoveranare). Någon som har ett tips, han har nästan ingen manke, lite överbyggd och rund över ryggen. Snälla?

Kan verkligen rekomendera den saeln jag visade på bilderna helt underbara!

Jätte fin ponny :) Jag funderar också på prestige golden star, satt i en i förrgår och den var väldigt skön att sitta i. Måste få tag i en bra sadelutprovare :)

Jag har en keiffer donau som jag bara älskar:love:
Vet flera långa som gillar just den modellen, själv är jag 185:angel:
Visst, baken ömmar om man skrittar ut 1h men det är det värt.
Köpte den dessutom begagnad inkl stigläder/stigbyglar för 5500, helt klart mitt bästa köp ever:banana:

Kanon bra pris för den :) Har provsuttit den och jag föll direkt, kände dock att det faktiskt är dåligt av kieffer att bara ha 5 års bomgaranti. Den kostar ju trots allt från 13000kr ny.

Jätte fin ponny :) Jag funderar också på prestige golden star, satt i en i förrgår och den var väldigt skön att sitta i. Måste få tag i en bra sadelutprovare :)

Tack så mycket :D Vart bor du? För det finns en jättebra sadelutprovare i mina trakter, han är verkligen toppen. Dt var därifrån ja beställde min.... ;)

Jag är 180cm och har två Butet sadlar som är extra framskurna för dom långa överskänklarna...samt en Appalosa Paris K (Fälttävlansmodell) Supersadlar!!!

kag är nästan 180cm och jag har en prestige paris som är special sydd efter mig. Dyr som attan men verkligen super!

Tack så mycket :D Vart bor du? För det finns en jättebra sadelutprovare i mina trakter, han är verkligen toppen. Dt var därifrån ja beställde min.... ;)

Jag bor i Göteborg men har hästen i Kungälv. Vart finns den sadelutprovaren? Kanske jätte långt från mig :cry: Du får gärna Pm.a mig om vad han heter :)

Lite ot kanske :p

Är det inte jobbigt att vara så lång när man rider? Typ med balansen och så? Eller ni är väl vana (:
Jag är knappa 160 cm över havet ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka