Vi Med Fredriksborgare

NightRain

Trådstartare
Nu har jag köpt mig en fredriksborgare å är såååå nöjd. ska bli så kul att få jobba med honom. född 2008 fux med vita strumpor å bruten strimbläs(typ)

så de jag undrar är om de finns blir här ute som har fredriksborgare antingen äger,på foder eller som medryttarhäst.. här kan vi prata å lägga ut bilder på våra fyrbenta vänner..

bild på min skönhet kommer sen, hämtar hem honom på lördag.. men sätt igång å visa vad ni har:D
 
Sv: Vi Med Fredriksborgare

Vad kul! Vad är det för stam? Vad ska du göra med den? :)

Jag har en 24-årig herre som är glad pensionär. Hans far var aldrig godkänd för avel och hans stam är tämligen okänd, mamman är e: Lasse Langemark.

Vi har tävlat lite dressyr för massa år sedan, tyvärr blev det inte så mycket och så bra som jag hade tänkt, livet tar märkliga svängar ibland. Det finns en halvbror (e: Zarif Langlökkegård) här i Sverige som tävlat St. George (dressyr).

Älskar allt med min farbror förutom det horribla sadelläget. :D
 
Sv: Vi Med Fredriksborgare

tyvärr så har han ingen registrerad stam. han kommer från danmark för bara en månad sen.. så samma som för dig.. ingen godkänd hingst.

mitt mål är att först å främst få tillbaka självförtroendet för ridning som jag tappade med min förra häst som "kastade" av mig hela tiden å jag skadade mig rejält förra året. så han ska hjälpa mig att börja om kan man säga.. så målet är att rida för instruktör å våga ta mig över lite låga bommar osv. sen kanske nån ska få tävla honom i hoppning då han ÄLSKAR att hoppa men jag gör de inte:P

så ska bli spännande med en så stor häst:P aldrig haft de förut men han är gudasnäll.. lite bufflig bara men han är ju bara 6 år.

men din är pigg å glad? rider du han fortfarande?
 
Sv: Vi Med Fredriksborgare

Har ingen fredriksborgare, även om jag tycker de verkar vara kanonhästar - men ville bara säga stort Grattis till TS :D Kommer ihåg från en annan tråd hur du kämpade med din förra häst, så blir så glad att du har hittat en ny, ska bli kul att följa er :)
 
Sv: Vi Med Fredriksborgare

tack snälla:D är sååååå spänd å förvntansfull på denna krake:D ska bli kul att se om han kan hjälpa mig att få tillbaka mitt självförtroende igen.. kommer även hålla till i skogsmulletråden:D
 
Sv: Vi Med Fredriksborgare

Det kommer säkert bli jättebra - och vad kul att du ändå vågar fortfarande och inte ger dig:)

Sorry, OT :D
 
Sv: Vi Med Fredriksborgare

tack igen :D nä jag älskar ju hästar så vill itne ge upp, utan dom är jag inte hel så är de bara... å förr eller senre så ska de väl få gå bra för mig med.. fått tagit bort båda mina egna hästar jag ägt.. denna gången ska de vl iaf gå vägeb:P
 

Liknande trådar

Gnägg Tycker att vi som är fodervärdar ska ha en egen tråd att diskutera i på samma sätt som Medryttartråden osv så alla ni som är fodervärdar...
2
Svar
22
· Visningar
2 430
Senast: Speedway
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 617
Senast: Askur
·
T
Avel Tappar dom pälsen?! Amber ser ut som en lopphög. Fläckvis tappar hon pälsen(fuxfärgad)och ut växer det vit päls... Såna partier i...
Svar
14
· Visningar
1 093
Senast: Marna
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 464
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp