Sv: Vi har tråkigt!
Är du fortfarande dålig, iom att du har svårt att komma upp ur sängen?
Jag kan medge att det är segt att knalla upp
innan sambon gör det, och han som ändå ska jobba. Alvin är ju som en klocka, klockan sex vaknar han och så kan han ligga och mumla en stund innan han blir arg. Och när man kommer in i deras rum är det en själaglad liten hårboll som står vid sängkanten
Men han brukar vara ganska glad på mornarna, så jag kan fixa lite kaffe och bläddra i lokaltidningen, då är det lättare att motivera sig till att komma upp.
Vår tomt är skittrist från början, men vi har köpt en billig sandlåda som Elis gillar. Sedan har han fått spadar/krattor/hinkar/skottkärror/gå vagn som han gillar att greja med. Men han är som sagt väldigt självgående. Alvin äter mest sand när han är ute. Och grus. Kan kanske leka med en spade några minuter, sedan vill han bli buren.
Jag kan ha som "mål" en förmiddag att ha hunnit dammsuga och torka golven på en våning. Då går hela förmiddagen till att plocka tillsammans med barnen, och så avslutar vi med att dammsuga och moppa precis innan lunch.
Att vi somnar i sängen samtidigt sker bara de gångerna Alvin klarar att hålla sig vaken till framåt två, och det är ganska sällan han gör det. Men Elis kan inte somna tidigare. Har Alvin redan somnat brukar Elis somna själv framåt eftermiddagen, men jag får noll vila då eftersom jag får bära på Alvin.