vi har hittat en knöl

LadySara

Trådstartare
japp vi har hittat en knöl påvåran 10 månadersvalp. sen sitter på vänster sida strax ovanför frambenet.. nästan upp e på halsen.. den är stenhård och som ett barn knytnäve.. har växt sista månaden.

ska till vet men svårt att få tid nu i sommartider.. ngng som har en ide??

själv tänker jag tumör...

Sv: vi har hittat en knöl

Någon slags tumör verkar det vara. Men det finns både godartade och elakartade. Du ska givetsvis kontakta veterinär men medans du väntar på tid så kan du känna efter på knölen. Sitter den fast i något? Kan du röra den fram och tillbaka eller sitter den fast i t.ex. muskelvävnaden?

har nu varit hos vet .. fick en tid direkt idag. knölen var ingen tumör utan de är en kalcium knöl... ska opereras bort nästa vecka...

förhoppnings vis med gott resultat.. brukar vara väldigt svåra att läka, man brukar få tömma dom några ggr under läkningsperioden.

röntgades oxå båda fram i både armbågar å leder. hittade inget som kan förklara hälta... fick remidyl 10 dar. får se om hältan släpper...

Måste hältan ha med knölen att göra? Min unghund (cocker) som är lika gammal som din har varit halt en period och fick diagnosen panostit (typ växtvärk/benhinneinflammation), och vet sade att det inte var så ovanligt i 6-12 mpnadersåldern. Kanske kan vara något liknande med din hund?

Min fick ingen behandling, då hon inte var jättehalt. Däremot ska hon bara koppelrastas ett bra tag framöver, till hennes eget stora förtret...

Lycka till med din vovve!

jo vi hoppas att de vara är "växtvärk" men eftersom han varit halt till å från hela tiden .. så tyckte vet att han kunde på en kur med rimadyl.. måste försöka få bort liteav de onda i benet tills efter op då de klommer att bli svårt med koppel då... eller ja halsband iaf,,,

Liknande trådar

Hästhantering Hej!Jag har ett halvblods sto nu strax 8 år gammal, hon har kommit lite åt sidan i sin utbildning pga familjelivet... Hon var som ung...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: Bus
·
S
Hundhälsa Har en siberian huskey som i somras fyllde 13 år. Han är alltid pigg och glad, och nästan alla som träffar honom tror att han...
Svar
6
· Visningar
8 551
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 284
Senast: Summerwind
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 598
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar